Мисли, свързвай, провери го в Google

Мисли, свързвай, провери го в Google

Мисли, свързвай, провери го в Google

Страхотното име на компанията слага начало на историята на страхотна марка. То трябва да се запомня лесно и да създава позитивно чувство, когато човек го чуе. Тук следва кратка рецепта в стила "как да", която предлага начин то да бъде измислено и внедрено.

Необходимо време за мислене: Не прекалено много. Максимум, общо няколко часа. Останалото е блокиране на ума.

Ето как:

1. Направи брейнсторминг. Помисли как искаш хората да се почувстват, когато чуят името на фирмата ти. Запиши думите, които ти хрумват на бял лист хартия. Категоризирай ги, като определиш тези сред тях, с водещо значение според теб.

2. Свързвай. Помисли за свързани с тях думи и фрази, които провокират чувствата, които искаш. Разрови се в съкровищница на думи (в синонимен речник или друг тип справочник) и открий всички синоними на думите и фразите в списъка ти.

3. Свързвай още. Намери гръцките и латинските преводи на думите ти. Помисли кои цветове, растения, животни им съответстват.

4. Ескпериментирай. Заиграй се с комбинации на различните ти думи, както и с части от тях. Не опитвай да анализираш и правиш оценка сега. Само ги свързвай.

5. Размишлявай. Разгледай списъка си и помисли върху всяко възможно записано в него име. Как те кара да се чувстваш, когато чуеш?

6. Комуникирай. Прегледай отново списъка си с някого, на когото имаш доверие. Помоли го да ти каже как всяко от възможните имена го кара да се чувства, когато ги чуе, и колко лесни са те за запаметяване.

7. Създай си приоритети. Отхвърли всеки вариант, който не съвпада с представата ти и подреди нов списък с останалите.

8. Провери търговските марки. Увери се, че никой друг не използва измисленото от теб име. Ако използваш име с подобно звучене, ще създадеш объркване, което засяга както теб, така и за бизнеса на другите.

9. Провери дали името е регистрирано като домейн. Важно е да имаш и уеб сайт.

10. Пусни го в Google. Дори никой да не го е регистрирал като домейн, все пак е от значение да видиш какво друго ще се повяви като свързана с него информация.

11. Избери го. Регистрирай го. Купи домейн. Защити юридически търговската си марка. Макар че ще се появят някои правни консултации и разходи, те могат да ти спестят много по-големи суми от загуби в бъдеще.

Допълнителни съвети:

1. Избягвай тривиалните имена като Бара на Джо, Хардуера на Сам и т.н. Те не се запечатват в паметта и са трудни за регистрация като търговска марка.

2. Избягвай твърде общи имена на фирмата, които буквално описват продукта или услугата й. Например „Компютърни консултации“, „Продажба на електроурети ООД“ и други подобни.

3. Избягвай географски имена. Освен, че не се запаметяват много като име на бизнеса, пречат на преместването му в бъдеще и разширяването на операциите. Изключение прави опитът да се създаде силен локален бранд с подчертано местна услуга.

4. За предпочитане не изключвай чрез името си възможни бъдещи продукти и услуги.

5. Опитай да запазиш името кратко и лесно за произнасяне.

От какво се нуждаеш за всичко това?

- Справка в търговския регистър. Юридическа услуга. 

- Лист и химикалка.

- Честни приятели и обратна връзка.

УСПЕХ!

Съвети от авторите в entrepreneur.about.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ