Нагласи на женската аудитория, които да имате предвид

Нагласи на женската аудитория, които да имате предвид

Мъжете в развитите икономики остават членовете на семейството с най-висок доход. В повечето случаи обаче жените вземат решението как да бъде разпределян семейния бюджет.

Въпреки това и въпреки развитието на маркетинга, компаниите все още се затрудняват да намират начини да убеждават жените като клиенти.

Настъпиха времената на майките блогърки, еманципираните дами по върховете на бизнеса с немалка заплата. Това е епохата на емоционалните решения. В нея се очертават съществени промени в нагласите на жените, част от които са съвсем актуални.

За тях разказа списание Entrepreneur. Авторите му посочват, че се случва следното:

1. Жените се съпротивяват срещу съвършените образи, разпространявани в медиите. Оценяват все по-високо несъвършенствата. Особено след появата на глобални кампании в защита на естествиения дамски вид и самочувствието, като тази на Dove за истинска красота, стартирана през 2004 г. и известна по цял свят. Това разбиране се захранва от майките във форумите и на други места в мрежата, които споделят чувствата си на възход и падение, докато отглеждат деца. С откриването и изтъкването на тази естественост рекламата ще постига успехи. 

Една от звездите, които публично се застъпиха зад възгледа, бе поп певицата Бионсе. С представянето на свой албум през януари 2014 г., тя публично призова жените да се вгледат в себе си и да потърсят красота в несъвършенството, да бъдат силни и уверени. Бионсе е смятана от хиляди момичета за добре изглеждаща жена и майка, за поп дива. За някои дори тя се приближава до идеала за красота.

2. Жените са все по-склонни да заменят старите ценности. Все повече от тях живеят според лична идея за житейския успех и щастието, отхвърляйки общата.

Продължава на страница 2.

Тази тенденция бе подкрепена от усилията на оперативния директор на Facebook Шерил Сандбърг, която издаде книгата си със съвети за постигането на баланс между работата и личния живот "Lean In" и неведнъж говори публично по темата.

Друга известна американка – Ариана Хъфингтън от "Хъфингтън Пост", също изрази мнение, че трябва да променим разбирането си за успеха, като включим в него и баланса между кариерата и семейството. Направи го в книгата си "The Third Matric”.

3. Жените все повече оценяват себе си.

Сливането на посочените по-горе две тенденции създава ново и силно движение. В него жените са все по-малко загрижени за мнението на околните за личността им.

Всичко това засяга значителна част от потребителските решения и създава объркваща среда за марките, които не могат да се приспособят и още изобразяват в рекламата си жените като домакини, служителки на банкови гишета, съпруги или в други стереотипни роли.

Как да подходи маркетингът?

Освен да реагира на тези тенденции, той може да се разрови по-дълбоко в поведението на целевата аудитория от клиентки и потребителки, за да открие най-последните им психологически нагласи и схващания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ