Накъде се насочват тийнейджърите в социалните мрежи

Накъде се насочват тийнейджърите в социалните мрежи

Накъде се насочват тийнейджърите в социалните мрежи

Това, което се говори отдавна, е истина: Facebook губи интереса на тийнейджърите, посочва ново проучване от eMarketer, цитирано от Business Insider. Според него децата от 12 до 17-годишна възраст смятат, че Facebook е по-малко "готина" от Instagram и Snapchat.

Изследването е проведено във Великобритания и САЩ. То показва, че употребата на най-голямата социална мрежа от най-малките намалява година след година. Месечните потребители на Facebook на тази възраст в Америка ще спаднат до 14.5 милиона, или с 3,4% тази година, прогнозират авторите. Спадът започна от есента на 2016 г., когато той бе засечен с 1,2%. Тоест, това е втора поредна година с намаляване на употребата на Facebook от тази съвсем млада публика. 

За Великобритания картината е подобна. eMarketer не дава точни данни за миналата година, но отново съобщава за процентен спад на тийнейджърите и младите потребители. Месечно той е бил 2,8%, докато при момичетата и момчетата от 18 до 24-годишна възраст - 3,1%. 

И въпреки че новината не е добра за Facebook, от социалната мрежа се радват на факта, че все пак Instagram е нейна собственост. 

Другата много популярна мрежа е Snapchat. Смята се, че тя ще надмине както Instagram, така и Facebook, по борй тийнейджъри потребители до края на 2017 г. И двете платформи имат успех сред тази демография. Те са свързани с комуникиране чрез визуално съдържание - снимките, посочва Оскар Орозко, анализатор на eMarketer. 

Извън тези, които вече са напуснали, тийнейджърите, които все още са във Facebook, изглеждат все по-малко ангажирани с нея. Те влизат по-рядко и прекарват по-малко време в тази платформа, казва Орозко. 

eMarketer предвижда, че потребителската база на Snapchat ще нарасне до 25,8% в САЩ и 20,2% във Великобритания през 2017 г. 

За Instagram очакванията са за ръст от 23,8% за САЩ и 34,8% за Великобритания. 

И все пак, Facebook остава най-голямата социална мрежа с 2 млрд. месечни потребители по света. Очаква се тя да има сериозна печалба в настоящото тримесечие от годината. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ