Брандовете, които написаха историята през тази година

Брандовете, които написаха историята през тази година

Какво определя една календарна година като страхотна за бранда?

Понякога е свързано със създаването на нови възможности за компанията. Понякога - с елегантния отговор на възниклана тежка и тъжна ситуация на клиент. 

Изданието Inc.com подбра историите, които според него са били най-големите и вдъхновяващи бранд решения на годината, която изпращаме - 2018-та.

Те са 8. Ето какви са: 

1. Burger King и упорството да бъдеш смел. 

През януари 2018 г. Burger King представи вирусна реклама, която бе експеримент, заснет във видео и проведен в ресторант от нейната верига. Експериментът бе посветен на темата за "неутралността" на мненията в интернет. След това, през юли, Burger King излъчи реклама, която показа разликата в цените на продукти, маркетирани за жени и подобни продукти, маркетирани към мъжете в САЩ. Освен това наскоро компанията спечели внимание, като представи #WhopperDetour, където хората могат да поръчват Whopper за $ 0.01 чрез приложението ѝ "BK", ако се намират в рамките на 182 метра от ресторант на McDonald's.

Изводът на тези смели маркетингови решения е: Излизането от вашата зона на комфорт наистина може да работи.

2. Crock-Pot и кризисния план. 

Crock-Pot е бранд потребителски продукти за дома, собственост на Newell Brands. Той се озовава в неочаквана роля в началото на 2018 г.: на злодей. Това се случва след като негов уред възпламенява пожар, който убива Джак Пиърсън - герой в поредицата "This is Us" на NBC. Тогава много фенове на Джак обявяват намерения да изхвърлят от домовете си уредите си Crock-Pot. Компанията реагира бързо и приятелски в социалните мрежи, като споделя тъгата на хората за героя в шоуто и набляга на неговия афинитет към готвената храна и към мерките за контрол на качеството от реалния живот на компанията. Дори създава хаштаг #CrockPotIsInnocent, който провокира повече внимание към бранда, отколкото ако телевизионното шоу не се бе излъчвало изобщо. 

3. Lush и трансджендър правата. 

През февруари 2018 г. британската марка козметика Lush промотира правата на трансджедър хората, като дари всичките си пари от продажбите на лимитиран продукт за баня на правни групи, които ги защитават. Също така тя постави цитати от нейни трансджедър служители на 250-те си магазина в Северна Америка. Цитатите стояха в продължение на 2 седмици. Публикува и брошура, пусна серия от онлайн филми за проблемите на тези хора. Продуктът за баня се продаде за 450 000 долара, 75 000 брошури бяха раздадени в магазините. Изводът: Когато заемеш позиция, бъди голям, или не я заемай изобщо. 

4. KFC представя невероятно извинение. 

През февруари на близо 900 ресторанта на веригата във Великобритания им свършва пилешкото. KFC реагира като публикува реклама на цяла страница във вестник "Лондон Ивнинг Стандард" с празна кофа на KFC и надпис FCK. С този ефектен и необиден към никого хумор компанията се сдобива с още повече фенове в ситуация, в която губи такива. 

5. Жестът на Toyota.

По време на опустошителните пожари в Калифорния Ейлин Пиърс, който работи като медицинска сестра, решава вместо да се евакуира, да се връща обратно до болницата, където работи в град Парадайс и да помага. Той започва да превозва с джипа си тойота пациенти и служители на болницата на безопасни места. За целта използва модела Toyota Tundra. От "Тойота" в САЩ разбират за усилието му и бързо реагират - подаряват му нов джип, с който да замести повредения си и обгорял. 

 

 

6. Payless и обувките за 1800 долара, които всъщност струват 40. 

През октомври магазините за обувки на достъпни цени Payless организираха експеримент, в който наеха временно търговско пространство на бивш магазин на Armani и презентираха пред модни блогъри обувките си за 20-40 долара на цени до 1800 долара за чифт. Мнозина решиха да си ги купят на високите цени и коментираха качеството им... Експериментът насочи внимание към неразумно високо продаваните на хората продукти. 

7. IKEA отвори вратите си за бездомни кучета. 

Магазин на IKEA в Катания, Италия, отвори вратите си за местните бездомни кучета. Кучетата получиха в него храна и внимание от служителите на магазина, които ги третираха по същия начин, както се отнасят към хората клиенти на IKEA. Някои кучета дори са били осиновени от клиенти. Така брандът се сдобива с огромна благодарност от много страни. 

8. Баскетболистът Стеф Къри печели сърцето на момиченце. 

Веднъж 9-годишната Райли Морисън вижда специалните обувки на звездата на NBA Стеф Къри - Curry 5 - харесва ги много, но разбира, че те са само за момченца. Тя му пише на ръка писмо за това, а той ѝ отговаря. Неговият отговор е перфектен - ангажирал е компанията Under Armour да започне да произвежда обувки за момиченца. Самата Райли Морисън пък получава два нови чифта от тях и е поканена на мач по време на Международния ден на жените през март. С тази искена човешка комуникация се създава страхотно развитие за бранда Curry.

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ