Най-големите марки в света - фокусирани върху човека

Най-големите марки в света - фокусирани върху човека

Топ 10 на най-големите марки в света през 2017 г. според Interbrand е съставен от компании, които притежават над 40% от общата бранд стойност на всичките 100 водещи марки в света. Общото между тези първи 10 бранда е, че те са гъвкави и изключително потребителски центрирани. Всичко, което се произвежда от тях като продукти или се предлага като услуги, е измислено, за да удовлетвори евентуално изникващите нужди или желания на човека днес.

Apple - най-скъпият бранд в света за пета поредна година

Умаир Хаг – директор на Havas Media Labs, коментира темата преди време в блога на Harvard Business Review. Той посочи далновидно, че най-големите марки в света в бъдеще ще са тези, които умеят да слушат. Ето какво съветва:

Защо толкова много маркетинг кампании съсипват фирми и се равняват за клиентите си на загубени пари?

Фундаменталните разбирания за продажбите всъщност не са се променили през изтеклите десетилетия. Въпреки, че може би хората в този бранш използват по-различни канали като социалните мрежи, по-креативни идеи или продуктивни механизми (“pay-per-click” например), маркетингът все пак си остава една малка, реалистична школа на мисълта. В нея водещото е как един продукт да бъде продаден на вече пренаситените клиенти чрез таргетирани съобщения и обещания за въображаеми, евентуални ползи и ефекти. (Понякога от сорта на: „Виждате ли тази бира? Тя ще ви заеме момичето на вашите мечти!”)

Въпреки това бих поспорил с това, че маркетингът, такъв какъвто го познаваме сега, е свързан основно с убеждаването. Всъщност той може да се справи по-добре от това единствено да склонява към покупка. Как? Като слуша по-внимателно.

Под това да се слуша нямам предвид изнамирането на още по-хитри технологични начини хората да бъдат следени (отново). Това не означава провеждането на 5000 фокус групи годишно. Не означава и ровенето в „мини”, които съдържат милиони следи и информация от дейността на потребителите в мрежата.

Имам предвид:

Диалог за това какво въодушевява хората, какво им създава положително чувство и ги кара да усещат света по-добър. Важно е да се разбере кое повишава стандарта им на живот, подобрява ежедневието им, притежанието на кой продукт им харесва. Оттук трябва да дойде искра на промяната и движение на маркетинга в посока тези неща повече да се случват.

Да се слуша, означава не просто да се задават на хората стандартните въпроси, за да се разбере какви са „изискванията” и „нуждите” им и след това фирмите да използват тази информация. Става дума за това във въпросите на изследванията и в разговорите на служителите, които обслужват, да бъдат включени запитвания за това от какво ги е страх клиентите и на какво се надяват. Какви са възможностите им и какво ги кара да се чувстват притиснати? Важно е дори да се разбере кое смятат те за собствено най-голямо постижение и за кое съжаляват. Не бива целта да бъде бърза продажба, която удовлетворява незабавна нужда. По-скоро тя трябва да е свързана с постигането на дълготрайно удовлетворение сред клиентите по неподражаем, продължителен начин, с отношение на търпение в общуването, което може да намери добър резонанс и сред конкурентите.

В това общуване е от значение да бъдат изслушвани най-яростните, дори агресивни критици на бизнеса и да им бъде отговаряно без тон на лицемерие, с честен отговор от хората, които отговарят за потребителското обслужване. Много от компаниите все още не могат да се справят с изслушването на най-простата, основна човешка истина.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
Американски дипломат изрази съжаление за имиграционната акция срещу южнокорейски работници
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата