Най-важните тенденции в медийния свят през 2017 г. - II

Най-важните тенденции в медийния свят през 2017 г. - II

Какво ново ни очаква в употребата на водещите технологии, които ще влияят най-силно върху представянето на рекламодателите пред публиката и върху света на медиите през 2017 г.?

На този въпрос предлага отговори нов доклад с прогнози на медийна агенция CARAT.

Докладът обобщава 10-те топ тенденции за света. Ето какви още са те

4. Брандирано съдържание

То не е нов подход – сапунените опери са били създадени като програми, които да промотират стоките на бързооборотните брандове с цел тези стоки да достигнат до аудиторията на жените домакини. При все това, днес съдържанието става все по-важно, със систематично поставяне на фокуса върху създаването на конкретно съдържание за конкретни аудитории. Използват се най-добрите партньори то да се направи и дистрибутира, запазват се права и дори се търсят начини това съдържание да се монетизира впоследствие.

Примери: Coke TV е инициатива, създадена на няколко пазара от Coca Cola, където брандът работи като влиятелен YouTube-потребител – създава голямо количество съдържание, поства често, включително прави регулярни серии.

Red Bull също има дълга история в създаването на съдържание, а сега вече разполага и със собствено приложение RedBull TV, което предава различни шоу програми с различни продуценти, които може да бъдат гледани както онлайн, така и през мобилните приложения на тв-екран.

Някои марки дори създават свои собствени формати, които потенциално им позволяват да правят шоу-програми, които да им носят приходи.

Mondelez, P&G, Unilever, PepsiCO и General Electric са сред компаниите, които следват този модел на работа. Mondelez, например, продуцираха VR-игра за Samsung Gear VR, която се продава на цена около 3 долара.

Последствията от този тренд за брандовете

Нивото, до което брандовете ще се ангажират с производството на съдържание, зависи много от очакванията на аудиторията и колко лесно би възприела тя съдържание от този конкретен бранд.

Днес вече е лесно да бъде създадено съдържание и то да се появи навсякъде. Брандовете трябва да помислят дали могат да закупят лицензи за вече съществуващи формати или да създадат свои собствени, посочват от CARAT.

Добра възможност е да се разшири и кръгът от посланици на бранда, който компаниите ползват; да се потърсят нови или да се пренесе съдържанието в нови сфери на влияние.

5. Виртуалната и добавена реалност.

2016 г. трябваше да бъде годината на виртуалната реалност, но по-голямата част от съдържание се оказа свързано с добавената реалност.

Както виртуалната, така и добавената реалност ще бъдат едни от важните трендове и през 2017 г., но по различни начини.

Oculus Rift, HTV’s Vive и Playstation VR на Sony излязоха през 2016 г. и донесоха със себе си много игри, „преживявания“ и 360-градусови видеа.

На международния рекламен фестивал в Кан за първи път се раздадоха награди в категорията "Виртуална реалност" включително една, която отиде при вестник "Ню Йорк Таймс", който раздаде над милион Google Cardboard viewers (картонени очила за виртуална реалност) на своите читатели. Изданието често включва и филми, с които читателите им да преживяват виртуалната реалност, като част от регулярното си съдържание, като например 360-градусов филм за Фалуджа (част от обзора на военните действия в Ирак и Сирия).

В различни приложения се предлагаше и 360-градусово съдържание от Олимпийските игри. Някои медии предлагат и 360-гродусови рекламни формати, включително YouTube и Facebook.

Pokemon Go пък постави добавената реалност (augmented reality) в центъра на прожекторите на всички медии и се превърна в най-бързо сваляното приложение в света, с 500 милиона изтегляния само за два месеца от пускането му. То все още генерира много приходи.

Добавената реалност става все по-популярна сред луксозните и модни приложения, тъй като позволява на хората да пробват как изглеждат и дори да се преоблекат. Но за да бъде ефективна, такъв вид кампания трябва да се проста и безпроблемна, лошата визуализация например ще отблъсне потребителите.

Добавената реалност е също много добър инструмент за изработването на инструкции и обучения. Основен мотор на подобно съдържание би било създаването на добавена реалност, която да позволи да оправиш колата си например и т.н.

Друг пример: HoloLens на Mictosoft комбинира виртуална и добавена реалност. Вече е достъпно за разработчици и включва съдържание от партньори като НАСА.

Последствията от този тренд за брандовете

За да се превърнат в траен феномен и виртуалната, и добавената реалност трябва са станат комбинация от технологични очаквания и консуматорски потребности.

Добавената реалност е вероятно да стане по-популярна за по-кратко време, защото повече хора разполагат с технологията и разбират как се работи с нея. Тя отсега може да започне да зарибява видео потребителите на съдържание като „как се прави…“ или „да открием…“.

Виртуалната реалност пък има много потенциал в домашното забавление, но трябва да намери правилния език, за да накара потребителите да подменят познатите им начини да следят филми и друго видео съдържание.

6. Чатботове (виртуални асистенти).

Те са автоматизирани асистенти, обикновено част от месиджинг приложенията, създадени за да отговорят на общи въпроси и да изпълняват различни функции, достъпни в съответното устройство.

Заедно с другите гласови интерфейси като Sifi, Cortana, Allo и Alexa, чатботовете са начин за разпространение на съдържание по силно таргетиран начин, отговаряйки на хора, които задават конкретни въпроси.

Над 30 000 чатбота са били разработени само за Facebook Messenger от април 2016 г. до сега. Диапазонът им варира от бота за поръчка на Domino’s pizza до този на бранда Absolut, който позволява на хората да намерят къде предлагат безплатно питие в техния регион.

Новата месиджинг платформа на Google – Allo – включва и сърч бот, който може да превръща въпросите в запитвания за търсене и да достави желания отговор.

Чатботовете на Facebook Messenger вече могат да приемат плащания през PayPal, и потенциално се превръщат в част от процеса по продажба, особено в случаите на вече съществуващи потребители на конкретен продукт.

В Китай плащането през WeChat е отдавна интегрирано и този бот е неизменна част от правенето на бизнес в страната.

Последствията от този тренд за брандовете

Чатботовете могат да служат в много различни направления – от отговарянето на въпроси, приемането на поръчки, до представянето на бранда по весел и нетипичен начин. Това, което трябва да разберат брандовете, е къде следва да се намира тяхното съдържание.

Ако се интересуват от използването на новите чат интерфейси, компаниите трябва да са сигурни, че тяхната дейта е готова за „чатботване“ – т.е. може да бъде разпитана и разтълкувана но различните интерфейс платформи като Facebook Messenger, Sifi и Alexa.

Продължението очаквайте утре. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ