Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|"Spray and pray"*. Нищо подобно!
Единадесет часа. Толкова дълго американските пълнолетни прекарват всеки ден онлайн, в четене, гледане, слушане или взаимодействие с дигиталните канали и медии. Това означава, че днес има повече възможности от всякога за дигиталните търговци да достигнат до клиентите си. Но с големия брой възможности идва и голямо предизвикателство: Как да разберете кои канали са най-добри?
Опциите могат да се усещат като безкрайни. Основните остават електронната поща, социалните мрежи, платените резултати от търсенето в Google и партньорските канали. Новите технологии, като например чатботовете и интелигентните помощници за разпознаване на глас също предлагат нови начини за взаимодействие с потенциални клиенти. Как да навигирате всичко това? Има две често срещани общи пречки пред бизнеса.
Първата е проучването на всеки отделен канал с надеждата, че той ще "хване" своята публика. Например, ако пишете публикации в блогове, правите имейл бюлетин, публикувате видеоклипове на живо и създавате персонализирани инфографики, а след това преследвате всяка рекламна опция, която е на разположение, за да увеличите обхвата на това съдържание. Някои маркетингови екипи наричат този подход "Spray and pray"* (Разпръсквай навсякъде и се моли!). Не може да се разпращат навсякъде маркетингови съобщения и бизнесът да се надява, че нещо ще излезе от това.
Втората пречка е навлизането в някакви канали на базата на копирането - защото конкурентите правят това и са вече в тях. Така често се насочват усилията към платформи, които в момента са модерни, за сметка на усилията за развитие в работещите канали, които служат на бизнеса и са били ефективни за маркетинга му дългосрочно.
И двата типа такова поведение са проблемни, защото пренебрегват фундаменталните неща - клиентите и пазара. Всяка фирма трябва да фокусира парите и усилията си в дигиталните маркетингови канали, които са по-добри за нея и да се фокусира върху хората, които в действителност ще купят продукта или офертата ѝ.
Избирането от правилни канали за дигиталния маркетингов план не е лесно. То изисква стратегическо мислене, познаване на конкурентите и търпение. Но ако подходите обмислено, със сигурност ще грабнете вниманието на хората така, че да дойдат от това продажби - все пак потребителите прекарват до 11 часа дневно онлайн.
Ето и няколко съвета как да изберете подходящите дигитални платформи:
Поставете си цели
Определете маркетинговите си цели и обмислете как те се свързват с различните типове канали. Например, ако искате повече осведоменост за марката, може да съсредоточите усилията си върху социалните мрежи. Но ако се стремите към създаване на онлайн връзки към продажби, може да има смисъл вместо това да насочите вниманието си към директните реклами в платформите. Без значение какви канали преследвате, те трябва да подкрепят вашите по-големи маркетингови цели.
Познавайте публиката си
Преди да направите каквото и да било, трябва да я разбирате добре. Назначете маркетингово изследване, за да научите демографска информация за нея, локация, равнища на доходи. След това навлезте по-надълбоко. Запитайте се къде прекарва тази група от хора времето си онлайн. На какви източници се доверява? Какви призиви за действие биха ѝ съответствали и биха я провокирали?
Оценете каналите
Направете одит на настоящите дигитални канали, които използвате, за да определите какво работи и какво не. Онлайн публиките може да са изоставили определени места и да са мигрирали към други.
Обмислете бюджета
Бюджетите ще ви информират кои канали (и колко) можете да реализирате. Може да се наложи да правите трудни избори за приоритизиране между възможности, като се има предвид сумата на парите, които да похарчите и усилието/възнаграждението за всеки един отделен дигитален канал.
Увеличете състава на маркетинговия екип
Много от маркетинговите екипи днес не включват дигитален специалист. За да се сдобиете с максималното от всеки канал, разберете с какви умения разполага екипът ви сега. Съчетаването на уменията на екипните играчи с дигиталните маркетингови планове гарантира, че ще впрегнете всички свои таланти за добро използване.
Анализирайте резултатите
Измерете възвръщаемостта на инвестицията си. Може също така да разгледате броя на последователите, посещенията на сайта и времето в сайта, което е прекарано. Колкото повече гледате числата, толкова по-добре ще разберете как да достигнете до вашата целева публика.
Като отделите време за проучване на аудиторията си и каналите, в които тя прекарва времето си, можете да постигнете реално въздействие.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.