Не се молете, когато сте отчаяни

Не се молете, когато сте отчаяни

Колко пъти сте получавали флаер или сте чували търговска реклама, на която сте реагирали със сухото „Уф!“? Винаги можем да разпознаем неискрената самореклама. И все пак, като предприемачи, които искат да разпространят някакво послание, е възможно и вие да предизвиквате подобна погнуса, понякога без дори да осъзнавате дълготрайните негативни последици, които тя може да има.

Можете да промотирате себе си по начин, който буди интереса на околните и ги привлича. Когато го направите, ще се откроите от тълпата и ще развиете бизнеса си.

Сигурно вече сте се сблъсквали с много съвети за самореклама, но трябва да знаете и кои стратегии е по-добре да избягвате. Например:

Не се молете, когато сте отчаяни. Подходящото време за самореклама е, когато бизнесът върви добре, а не като сте на дъното. Всеки предприемач е бил там - когато времената са тежки и развиването е трудно. Ключът е в това да промените нагласата си към по-положителна. Дори ако нещата се объркват и отчаяно се нуждаете от клиенти, отделете необходимото време, за да си стъпите на краката, да размишлявате върху досегашния и бъдещия си успех и да си изясните кои точно са вашите клиенти. Така те ще дойдат при вас.

Ключът към успешната самореклама е в самоувереността. Не трябва да търсите развитие, когато сте уплашени. Убедеността в успеха ви прави по-атрактивни и увеличава шансовете ви да получите желания бизнес прогрес.

Не се дръжте като бебе. Ако сте родител, сигурно сте били в това положение – намирате се в супермаркета и детето ви невинно ви моли за някакво лакомство, а вие отвръщате с „Може би“. После детето отново ви моли и така, докато вече не издържате на хленченето и не кажете „Не!“

Предприемачите – а и всички ние – се превръщаме в бебета, когато не получим онова, което искаме. Понякога смятаме, че ако се молим достатъчно упорито, ще чуем мечтаното „Да“. Истината е, че с много питане и молби е по-вероятно да стигнете до отказ. Поуката е, че молбите не помагат.

(Продължава на страница 2.)

Като човек на бизнеса сигурно имате определена визия за бъдещето си. Може би имате визия за бъдещи партньорства и нови клиенти... Ако сте част от голяма компания, може би искате повишение, бонус или по-добри възможности за развитие... Можете да работите за реализирането на тези визии, но по-добре не говорете за тях твърде често, защото ще отегчите околните.

Ако сте служител в компания или търговец, маркетолог: Ключът е да показвате, вместо да казвате. Когато искате повишение, не казвайте, че го заслужавате, а покажете, че го заслужавате. За да ви забележат, трябва да се превърнете в безценен служител, чийто принос не може да бъде пренебрегнат. Покажете, че сте най-подходящият кандидат за мечтания пост. Например, ако сте консултант, не се мъчете да убеждавате околните в това, че сте ненадминати в работата си и затова трябва да ви наемат. Вместо това, давайте ценни съвети и напътствия на потенциалните си клиенти, за да могат те да ви видят в действие. Ако сте продавач, не обяснявайте на клиентите си колко невероятен е продуктът, който продавате, и не ги умолявайте да го купят. Потърсете удобна възможност да им покажете как функционира и да ги убедите, че им е необходим. Ако работите в голяма фирма и искате повече отговорности, не молете да ви възложат такива, а просто ги поемете. Допринесете за някакъв проект и проявете интерес, като задавате въпроси, чрез които да го задвижите.

Не си правете куха самореклама. Не позволявайте на хората да ви запомнят само със себе-промоцията ви. Внесете стойност.

Веднъж присъствах на еднодневен семинар, чиято цел беше да помогне на предприемачи да стартират успешен бизнес. Оказа се, че 95% от събитието беше самореклама, подчертаваща спонсорството, което компанията предлага, вместо ползите, които биха могли да извлекат кандидатите. Помислих си: „Прекарах цял ден тук и какво получих?“ Хората в бизнеса, които се впускат в прекалена самореклама, съзнателно или подсъзнателно приемат събитията, общуването, правенето на бюлетини и срещите с клиенти като чисто маркетингови мероприятия, което е най-добрият начин да загубят клиенти.

Преместете фокуса от себе си към клиентите си. От какво се нуждаят ТЕ, което вие можете да им дадете? Какво ТЕ биха искали да чуят? Каква помощ им е необходима? Слушайки публиката и вярвайки, че отговорността, която сте поели към тях, ще донесе резултат, ще заемете правилната позиция. Клиентелата ви ще ви възприеме като доверен съветник, който наистина може да бъде от помощ. Избягвайте досадната самореклама и ще се намерите на по-добро място, ще имате по-здравословни, трайни и доходоносни взаимоотношения с клиентите си.

Като предприемач, трябва да имате нещо ценно, което да предложите. Талантът ви е достатъчен, за да впечатлите клиентите си и да ги привлечете. Вярвайте в резултатите и търсете възможност да бъдете от помощ. Отделете малко време за размишление върху рекламите, които планирате. Изберете една от горепосочените техники и експериментирайте. Вижте как това ще се отрази на резултатите.

Джоел Джей за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ