Отблъсква ли жените еротиката в рекламата?

Отблъсква ли жените еротиката в рекламата?

Сексът в маркетинговите кампании обикновено отблъсква жените. До този извод достигнаха проучвания през годините. 

Ако обаче се използва правилно, той може да ги накара и да купят, показа изследване, цитирано от Business News Daily.

Като цяло отношението на жените към сексуалните образи в рекламата е негативно. То обаче може да се смекчи, ако рекламата промотира продукт, който се възприема като луксозен, рядък и с висока стойност, твърди изследването. 

"Повечето жени спонтанно реагират негативно на сексуалните образи“, коментира психологът Катлийн Вос от Университета на Минесота. "Теорията за сексуалната икономика обяснява защо – секси образите настройват дамите враждебно, защото те мислят за секса като за нещо неежедневно, специално и рядко", казва тя. 

Преди началото на изследването Вос и колегите й предрекли, че негативното отношение на жените към рекламите със сексуална образност може да се смекчи, ако сексът е представен по определен начин. А именно, като нещо много ценно. Например в комбинация с луксозни стоки, които комуникират ексклузивност и висока стойност.

За да тестват хипотезата си, изследователите показали на участници – мъже и жени, реклами за дамски часовници. В някои от рекламите часовникът бил показан до силно сексуализирано изображение, докато в други имало снимка на величествена планина. Освен това в някои от рекламите цената на часовника била показана като 10 долара, а в други – като 1250 долара.

Станало ясно, че жените реагират най-негативно в случаите, когато сексът е съчетан с ниска цена. Много по-положителни реакции са отчетени, когато разголеният образ е съчетан с висока стойност на продукта. Мъжете, от друга страна, реагират еднакво на секси рекламите, без значение колко струва продуктът, показан в тях.

Жените споделят, че комбинацията секс-евтиния ги кара да се чувстват разстроени, отвратени, неприятно изненадани и гневни.

Второ проучване преди време потвърди резултатите от експеримента и показа, че реакциите не зависят от това дали хората са в ситуация, която предполага реална покупка, или не. Според Вос откритията показват, че говорим за процеси, които текат на много дълбоко, интуитивно равнище и трябва да се вземат предвид от рекламодателите и творците, за да имаме една правилно въздействаща психологически реклама.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Техники, които ще ви помогнат да заспите по-бързо
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна, колкото сега
Съвети от банкерите: Какво да правим при смяната на лева с евро?
Кои са знаците, че се справяте по-добре в живота, отколкото си мислите?
Емблематичният фосил „Малкото стъпало“ – неочаквана еволюционна загадка
Ядрената индустрия ще добави 15 реактора догодина след спада в капацитета през 2025 г.
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven