Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Поставяте цени според конкуренцията?
Преди да поставите цена на продуктите и услугите си, е важно да разберете как вашите потребители възприемат стойността, която предлагате.
Често откривам ръководители на бизнес, които оценяват офертите си според това колко струва изработката на продукта, а не според това колко хората в целевата им група са готови да заплатят.
Дори по-лошо, откривам фирми, които базират цената си просто според това, с какво техните конкуренти са готови да се разделят. Например, магазин за велосипеди повишава цените на предлаганите от него продукти с 20%, защото така прави и магазинът в другия край на града. Или поставя 30% по-високи цени за части на колелетата си и прави 50% по-скъпи спортните си екипи за велосипедисти.
Тези търговци се провалят при влагане на истинска мисъл в ценообразуването. Гарантирам, че изпускат печалби и се излагат на риск да изгубят група от потенциални клиенти, защото не вземат предвид колко тези клиенти са склонни да заплатят.
Да вземем следния пример: В Brooks Brothers един костюм струва 150 долара повече в сравнение с Men's Wearhouse. Така е, защото ръководителите на Brooks Brothers знаят, че клиентите им поставят по-висока стойност на предложенията с тяхната марка и са готови да заплатят за това. Но хората, които са склонни да заплатят допълнителни 150 долара не са този тип клиенти, който Brooks Brothers желае да привлече. Всичко е въпрос на сегментиране.
За следното става дума в умното ценообразуване: Да знаеш кои са твоите конкуренти и какво те променят; да измерваш какво прави твоите продукти или услуги по-добри или по-лоши и след това да добавяш и изваждаш според цените на конкурентите ти, за да разбереш какви трябва да са твоите собствени.
Сравнително проста формула е, но "дяволът е в детайлите". Тук следват няколко неща, които да имате предвид когато мислите над цифрите:
1. Вслушвайте се в клиентите си. Няма нужда да назначавате фирма за маркетингови изследвания, за да разберете как купувачите оценяват вашите продукти спрямо конкуренцията. Просто отделете малко време, за да им зададете някои въпроси в момента на покупката и хубаво се вслушайте в това, което отговарят, вместо само да опитвате да затворите продажбата.
2. Знайте кои са конкурентите ви. Може да е странно да попитате клиент: „Ако не бяхте избрали мен и към кого бихте се обърнали?”, но си заслужава. Подгответе се за изненадващи отговори, в които е възможно да се учудите кои са всъщност вашите конкуренти.
3. Бъдете честни в самооценката. Може да се каже дори – бъдете брутално откровени със себе си. За мнозина е много трудно. Обикновено откривам, че собствениците на бизнес и изпълнителните директори превишават стойността и позитивните аспекти на продуктите си. И игнорират предимствата, които конкурентите им имат пред тях.
Да вземем за пример магазин за велосипеди, чиито собственик високо оценява стойността на продуктите си, само защото един клиент месечно е бил щастлив, излизайки от там. Този човек се самозаблуждава. В същото време конкурентът в другия край на града може да предлага услугите на специалист, който веднага поправя купените повредени колелета – нещо, за което клиентите са готови да платят повече.
4. Разберете с какво вашите клиенти са различни от останалите. Някои хора оценяват кварталния магазин за велосипеди, докато други са склонни да пътуват километри до представителството на чуждестранна фирма или пък до продавач на дребно, който предлага същевременно и техника, спортни стоки, кухненски уреди. Начинът, по който променяте цената, е свързан с това с кого наистина желаете да се състезавате и какъв тип клиенти искате да привлечете. Умното решение е да съгласувате цените си според определена група от ваши потенциални клиенти, вместо към всички възможни купувачи.
Препоръки на Марк Стивинг – автор в сайта на сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.