Правилата на поведение на добрия продавач

Правилата на поведение на добрия продавач

Години практика и все пак някои от търговците в магазините все още нямат осъзнати или овладяни няколко базисни правила в подхода към клиентите, които биха могли да им донесат повече успех. 

Оналйн изданието на сп. Entrepreneur посочи кои са те в материал, посветен на продажбите. "Във времена, когато конкуренцията се засилва и нараства "заплахата" от онлайн пазаруването, потребителското обслужване в търговските обекти става все по-важно", коментира то. 

Ето защо е полезно продавачите да знаят следното:

Когато някой ви каже "Само разглеждам", не му вярвайте. Покажете на клиента в магазина специалните си предложения, новите ви услуги и оферти, които той не може да види в сайта ви. Нека бъде важно и специално предимство, че е дошъл на място. 

Никога не игнорирайте никой клиент. Винаги мислете, че всеки е дошъл да купи, както и да изглежда. Никога не карайте хората да се оглеждат за продавач. 

В същото време, не продавайте агресивно. В днешните конкурентни времена си поставяме болезнено високи цели. Използвайте подходи и маркетингови инструменти, които да бъдат лишени от търговска агресия.

Никога не карайте клиента да чака преди да плати. Колкото повече той чака, толкова по-неспокоен и разколебан става.

Отнасяйте се към всеки гост в магазина така, сякаш е дошъл да похарчи ценно спечелени пари. Никога не правете оценка на възможностите на човека да харчи. Третирайте всеки с уважение, без значение как изглежда, какво казва и как постъпва. Всички за вас са милионери.

Поздравявайте всеки влязъл. После казвайте "Довиждане" и на всеки излязъл, независимо дали е купил. Той може да се върне. Ако вие не можете, поставете човек на входната врата, който да го прави. Той трябва да казва също "Благодарим, че дойдохте!". 

Ангажирайте всеки клиент. Предложете му изживяване по време на пазаруването. Това е начин да повишиш лоялността. Зависи от мениджмънта.

Предлагайте най-доброто решение, не само най-добрата цена. Хората си купуват неща, за да си решават проблеми. Търговците трябва да ги питат правилните въпроси. Изслушвайте клиентите и им предлагайте най-добрите възможности.

Опитайте втора продажба. Всяка покупка на продукт създава възможност за купуването на втори. Предлагай аксесоари. Ще направите бранда по-ценен.

Мотивирайте клиентите да надхвърлят бюджета си. Никога не вярвайте на човек, който казва, че не може да си купи нещо. Осъзнайте идеята за ограничен бюджет, залегнала в съзнанието на гостите на магазина, и им предложете нещо, с което да надхвърлите очакванията им като повишите потреблението им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен