Рекламната агенция, която ще заживее с едно обикновено семейство

Дейвид Огилви някога е казвал "Клиентът не е идиот, той е жена ви". 

И въпреки това, много рекламни агенции работят с идеята, че потребителите са предвидими хора, които те познават и действията им може да бъдат напълно очаквани. Но така ли е наистина? Възможно ли е рекламистите да дадат от експертните си правомощия на един обикновен потребител и да преглътнат егото си? Какво би се получило? 

Една италианска агенция ще се опита, разказва Adweek.

Тя се казва Le Balene. Със смело мислене е. Изпълнителните й директори миналата година, например, извървяха 200 км, за да спечелят рекламен конкурс. Сега стартират проекта "The Voghera Housewife". В рамките на него ще прекарат една седмица, излъчвайки на живо опитите си да работят от дома на един абсолютен архетип - Михаела - италианка, която е майка, съпруга и стопанка на котка, с много чисти хавлии у дома си. Те ще направят Михаела свой криейтив директор. Тя ще има последната дума за всички техни предложения за рекламни проекти, ще преценява дали биха били успешни, или не. 

Намериха в нейно лице временен криейтив директор. Търсят и мениджър... Но това е друга тема. 

За проекта обяснява повече пред Adweek.com Марко Андолфато - главният изпълнителен директор на агенцията. Той казва, че идеята е била отчасти родена по време на дългия им преход от 200 км. миналата година. "(Тогава) си говорихме много с различни хора, които срещахме по пътя, и осъзнахме че да слушаме обикновени хора може да бъде най-ценният източник на прозрения", казва той. 

"Второто ни вдъхновение дойде след една ужасна среща, в която ни показаха резултата от един тест за съобщение. Цялото това говорене за "тежки потребители" или "не-потребители", с дисекция на всяко малко парченце от идеята, звучеше много повече като един изкуствен лабораторен тест, отколкото като начин да се разбере какво реалните хора смятат и оценяват", продължава той. 

Тогава от агенцията си помислили "Защо просто не отидем да поживеем и поработим в дома на едно обикновено семейство?". 

Семейството на Михаела няма да бъде използвано просто като фокус група. Целта на Le Balene е рекламистите да се потопят в живота на обикновения човек, да влязат в психиката му, в манталитета, да проверят ценностите, които може да са различни от техните модерни възгледи, да измерят консерватизма. Въобще, да се сдобият с възможно повече идеи за реалното мислене и поведение на хората. 

Проектът ще бъде излъчван във видео във Facebook.

"Планираме да излъчваме на живо два пъти дневно, след това да излъчваме видео, което обобщава какво се е случило по време на деня", обещава Андолфато. "Освен в нашия Facebook, ще бъдем отразени и от Youmark - италиански рекламен новинарски уебсайт, както и от La Nuvola del Lavoro - блог на водещия италиански вестник Corriere della Sera, както и от FattoreMamma - мрежа от майки блогърки", посочва той. 

Екипът ще се премести в дома на Михаела на 28 ноември. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ