Онлайн ли сте? Включете чата за клиенти

Онлайн ли сте? Включете чата за клиенти

В съвременния обсебен от социалните мрежи свят много хора по-скоро биха изпратили съобщение или имейл, отколкото да се обадят по телефона. Тези предпочитания се отразяват върху потребителското обслужване.

Всъщност, днес хората се включват онлайн веднага щом почувстват разочарование от някоя фирмена услуга или продукт. В интернет те споделят гнева си, търсят негативните отзиви на други хора. Най-честите поводи за оплаквания от компании в мрежата са свързани с отменени полети или некачествени стоки.

Някои "умни" марки бързо осъзнаха, че може да извлекат полза, ако се свързват с хората, които публикуват коментари онлайн. Всеки негативен коментар или проблем на потребителското обслужване в интернет е чудесна възможност да бъдат впечатлени хората, да бъдат спечелени нови клиенти и да се подобри обслужването на момента.

В тази връзка социалните мрежи могат да бъдат използвани като инструмент за потребителско обслужване. Превръщането на недоволните в защитници на марката и оборването им с приятелски и дружелюбен тон може да работи много добре, ако е направено за фирмата. Освен това се прави бързо, лесно е и е ефективно.

В сайтовете за комуникация компаниите могат да създават ценна обратна връзка с хората. Ето и няколко препоръки, свързани с използването на мрежите за потребителско обслужване.

Когато използвате Twitter, създавайте втори акаунт специално за онлайн обслужването на клиенти. 

Ако има запитване, подадено до основното име на марката ви в Twitter, отговаряйте, че сте наясно с проблема и пренасочвайте потребителя към втория акаунт. Напишете му, че @Username – т.е. вие във втората ви регистрация, ще се свържете с него. Тази втора регистрация трябва да последва човека и да се обвърже с него във връзка с конкретния проблем.

Отговаряйте бързо. 

Това е най-добрият начин да реагирате на коментар или оплакване. Направете го, ако е възможно, в рамките на 5 минути. Колкото по-бързи сте, толкова по-добре.

Позволете на потребителите да разберат с кого се свързват. 

Покажете марката си в човешка светлина. Уведомете човека отсреща, че разговаря с реален служител. Публикувайте в комуникацията името и позицията на служителя, който отговаря. Например: "Много съжаляваме да разберем за вашия опит. Ще направим всичко възможно да ви помогнем – Скот Л., мениджър корпоративни клиенти".

Продължава на следващата страница.

Винаги говорете с приятелски тон. 

Бъдете полезни. Представете се като лице, което може да бъде от помощ, да отговори на някакви нужди. Имайте предвид, че ако комуникацията е публична, ви се открива възможност да спечелите и нови клиенти. Помнете: никога не бъдете агресивни, игнориращи или зли. Не опитвайте да скривате или манипулирате въпроса. Социалните мрежи са публичен форум, където всеки може да публикува и всичко може да бъде видяно от всеки друг.

Създайте система от проверки и баланси. 

Наблюдавайте всички интеракции на марката си с последователите и феновете ѝ. Анализирайте. Намерете най-бързия екип, способен да реагира веднага.

По материал в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Силните финансови отчети в технологичния сектор успокояват опасенията от AI балон
Времето: Слънчево с температури до 21 градуса
Кати Ууд вижда хуманоидните роботи като най-голямата възможност в AI сферата
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu