Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Социалните мрежи не са за всеки бизнес
Много малки фирми смятат, че трябва да бъдат активни в социалните мрежи само защото те станаха централна част от маркетинга на всяка голяма марка и поп културата.
Разбирам. Започнахме да се чувстваме така, че все едно, ако не сме в социалните мрежи, не правим реален маркетинга. И в много отношения това може би е вярно. Мрежите станаха най-голямото средство за свързване на марките с клиентите в реално време по начини, които маркетингът не беше виждал.
Но не можете да скочите в тях, само защото се чувствате длъжни. Имате нужда от план за "атака", който ще ви накара да усетите бранда и клиентелата си.
Може да няма смисъл за клиентите ви да се свързват с вас в тях. Ключът е в това да знаете кога да използвате социалните мрежи стратегически, за да постигнете това, което желаете.
Всичко започва с това да знаете с кое основно е свързана марката ви и как потребителите й живеят живота си – маркетинг фундамент, основополагащ за всички медии. Ако управлявате по-“лична“ марка с клиенти, които не желаят да споделят историите си, вероятно нямате работа със сайтовете за комуникация като канал, чрез който можете да се свързвате.
Следват няколко ключови фактора, които да имате предвид, докато определяте ролята на социалните мрежи в маркетинг стратегията ви. Прегледайте много добре естеството на бизнеса си и след това си отговорете на въпросите:
- Фирмата ми "социална" ли е по същество?
- Социалните мрежи налагано усилие ли са, или отговарят на услугата/ продукта ми?
- Работната ми линия вписва ли се в публичното поле за дискусии?
Помислете и за клиентите си.
- Предимно активни в социалното пространство хора ли обслужвам? Към тях ли е насочен бизнеса ми?
- Естествено ли е да потърся потенциални клиенти в социалното пространство?
- Ще се чувстват ли те комфортно като взаимодействат с мен публично?
Може да не отговорите с "да" на всички тези въпроси. Това означава, че трябва внимателно да стъпвате в сайтовете, ако искате те да работят за вас.
Например, ако сте консултант, който помага на клиентите да станат по-ефективни в полето, в което работят. Те може да не желаят публично да оповестяват професионалните си ангажименти с вас. Може да не искат да говорят за работата си в социалните канали и да държат на конфиденциалност във всички възможни отношения. Отнася се например за психолозите.
Този материал не е съвет за избягване на социалните мрежи, ако може и без тях. Те са навсякъде, във всички домове, на пътя. Близо до огромна част от човечеството. Отсъствието от тях може да означава отсъствие от ситуации и изгодни положения в реалния свят. Идеята е, че е важно как социалните мрежи се използват. Дори да не се обръщате към тях като към платформа за ангажиране на нови клиенти, те пак могат да послужат на стратегическите ви цели.
LinkedIn е подходящ за таргетирането на потенциални клиенти и създаването на мрежа от колеги около марката. Twitter е място за лидерите на мнение, където те коментират и предлагат гледната си точка към новини, тенденции и събития. Той е място на различна потребителска интеракция. Чудесен начин е да се позиционирате в индустрията, без задължително да гоните клиенти и да ги молите да се свързвате с тях публично. Напоследък е модерен и Instagram, който съдейства за брандинг, изграждане на емоционална връзка, показване на фирмена култура, работодателска марка, както и директно на продукти, промоции.
Ключът е да подходите към всички части на маркетинга с увереност и ясно разбиране за цел, свързана с клиентите и бранда ви. Социалните мрежи не бива да бъдат автоматично изискване, а медии, към които се подхожда стратегически, за да се показва бранда.
Мнение на Джим Джоузеф от американската комуникационна агенция Cohn & Wolfe, част от WPP Group PLC, в списание Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.