Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ти, клиент, следващ клиент...Нещо като перпетуум мобиле в продажбите
Отдавна е известно, че лоялността на клиентите в bisiness-to-business (b2b) продажбите е изключително важна. Тя означава стабилни приходи. Защото:
- Един лоялен клиент създава приходи за бизнеса година след година, последователно.
- Той прави и краткосрочни печалби.
- Купува още повече, докато бизнесът расте.
- Изпробва новите продукти на фирмата още на най-ранен етап.
- Толерантен е към по-високите цени.
- Прощава грешките на бизнес партньора от време на време.
- Препоръчва на приятелите си да купуват от вас.
Вероятно сте чували много съвети как да завювате клиентската лоялност. Например: представяйте иновативни продукти, предлагайте обслужване на световно ниво и сравнително ниски цени за най-добрата възможна стойност на пазара.
Всички тези неща са чудесни, но те са само билета за влизане в b2b играта. Има много бизнеси, които се стараят в тези насоки. Но, ако желаете дълбока и трайна клиентска лоялност, трябва да преминете на още по-горно ниво, а именно: създавайте за клиента си полезни за него контакти.
На един етап от сътрудничеството си с него, трябва да имате следния разговор:
- Вие: Здравей, познавам някой, който може да ти бъде полезен/ да използва услугите ти (или друго).
- Клиент: Така ли? Какъв е той? Може ли да ми дадеш информация за контакт?
- Вие: Ще направя повече. Ще му изпратя имейл с копие с твоя адрес и ще ви запозная.
В крайна сметка всички b2b продукти са ценни за клиентите, само ако им помагат да градят и развиват собствените си бизнеси. Но ползите от тях са абстрактни, не са лични, винаги се случват в някакъв момент от бъдещето.
Като запознаете свой клиент със свой клиент, ще направите нещо конкретно, персонално и то ще е незабавно. Това ще бъде нещо действително. Тази техника е толкова мощна, че създава и възпитава дълбока лоялност.
Има един търговец, чиято компания се беше издънила в големи мащаби. Предишният търговец бе напуснал опозорения бизнес. Новият бе нает да се опита да спаси нещата. Когато се свързва с клиент, той пише: Всъщност се свързвам с вас поради две причини. Първо, искам да оправя нещата, както знаете. И второ, докато разглеждах вашия бизнес ми изникна, че един от бившите ми клиенти може да използва услугите ви. Мога да насроча кратка среща, в която да се запознаете. Какво ще кажете?
И ето че цялата природа на връзката с този клиент е сменена.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.