Съвети за по-успешен маркетинг на Свети Валентин

Съвети за по-успешен маркетинг на Свети Валентин

През 2017 г. е добре в значителна степен да преосмислите стратегията си за маркетинг на "Свети Валентин". Това съветва в сайта на сп. Entrepreneir авторката Роуз Лийдъм.

По думите й в миналото рекламодателите са прекарвали повечето си време, създавайки рекламни кампании за "Свети Валентин", насочени към двойките. Но проучвания на нагласите в САЩ, например, сега отразяват важна промяна - над половината пълнолетни американци се определят като "необвързани", следователно кампаниите не трябва да изключват тези хора, а напротив. Те трябва да са насочени, ако е възможно, към всички на празника, не само към романтично обвързаните двойки. 

"Свети Валентин" от години е голяма машина за пари и възможност за много от марките да се популяризират и да натрупат печалби. През 2016 г. в Щатите продажбите във връзка с празника са скочили до 19.5 млрд. долара. Хората празнуват, независимо дали в момента са обвързани. 

Как още се променят нагласите във връзка с празника? Лийдъм съветва фирмите, освен да насочат усилията си и към хората без любовна връзка, да имат предвид, че все повече се правят и жестове към приятели на тази дата под формата на симпатични подаръци. Любовта на "Свети Валентин" все повече се разбира обширно, освен като любов между съпруг и съпруга или в двойка, също и като обич на майка към дъщеря, както и между добри приятели. 

Мъжете обикновени харчат повече пари за този празника от жените. Но и двата пола най-често отделят определен бюджет да го отбележат. 

Много хора планират да похарчат пари и за домашните си любимци на "Свети Валентин". През 2016 г. 19% от клиентите в САЩ са купували подаръци за кучетата, котките и другите видове свои любими домашни животни. Общо хората са похарчили за подаръци за животни в страната 681 млн. долара, сочи статистика, цитирана от авторката. 

За разлика от Коледа и рождените дни, клиентите не планират чак толкова дълго какво ще правят и подаряват на празника. Така че е по-логично за маркетолозите да похарчат бюджетите си за по-къси кампании - от не повече от 1 месец, съветва още авторката. Най-важно е да се фокусират върху последните две седмици преди 14 февруари. Мнозина пазаруват за празника на любовта през февруари, не и през януари. 

С всяка изминала година все повече стават и тези, които пазаруват за "Свети Валентин" чрез телефона си. Затова вероятно е добра идея фирмите да увеличат усилията си в областта на мобилния маркетинг. Освен това се купува и през десктоп компютри и таблети. Обикновено хората търсят ръчно изработени предмети, брандирани продукти, романтични и бляскави подаръци, цветя, предложения за резервации в ресторанти. Тези, пазаруващи чрез смартфоните си, най-често купуват бижута, годежни пръстени, подаръци в последната минута и продукти за вечеря. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
Проф. Ива Христова: Грипът вече е тук, COVID също се завръща
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Кристалина Георгиева: Страните по света нямат регулаторна и етична база за изкуствения интелект
Temu удвоява печалбите си от ЕС, въпреки че фирмата има само осем служители