Тенденции, които оформят бъдещето на дигиталната реклама

Тенденции, които оформят бъдещето на дигиталната реклама

Годишният доклад за интернет тенденциите, които да се очакват в областта на рекламата и потреблението на дигитални медии, от Meeker е една от най-наблюдаваните от маркетолозите в САЩ прогнози. Според доклада от 2016 г., има 7 важни тенденции, които да очакваме. Цитира ги Adweek.com. Те са следните:

Дигиталната реклама за декстоп устройства ще остане сравнително същата, в мобилната реклама ще има "експлозия". На маркетолозите им е омръзнало да слушат за възхода на мобилното, но то наистина ще се развива далеч по-бързо от останалите видове онлайн реклама. 

Приходите от интернет реклама според изследователите през 2015 г. са били 60 млрд. долара - 20% повече спрямо 2014 г., като мобилната реклама е нараснала с 65%, докато тази за други устройства едва с 5%. 

Google и Facebook печелят играта. Да признаем, Марк Зукърбърг създаде колосална рекламна машина, която прибира огромна част от парите за дигитална реклама, пренасочвайки от дигиталните медии директно към Facebook. Между 2014 и 2015 г. приходите на Facebook от реклама са нараснали с 59%, като рекламите са били показвани основно на мобилни устройства. Междувременно рекламните приходи на Google също са се увеличили - с 18%. Заедно, Facebook и Google са контролирали 76% от интернет рекламния растеж. 

Потребителите са раздразнени от онлайн рекламите. Видео компанията Unruly провежда проучване в САЩ сред 3200 потребители. Оказва се, че 92% от участниците са заявили, че обмислят да използват програма за блокиране на интернет рекламата. 62% са посочили, че са раздразнени от рекламите, които се излъчват преди започването на видеоклиповете. Тези реклами са игнорирани чрез изключване на звука им и пропускани веднага щом може. 

Хората блокират и мобилна реклама. Meeker цитира и ново изследване на PageFair, според което над 400 млн. потребители глобално блокират реклами в мобилната мрежа, спрямо 200 млн. декстоп потребители. 

По-късо, по-добре, а видео - най-добре. Две кампании на Snapchat - едната за Spotify и едната за "Furious 7" на Universal Pictures от миналата година са примери как кратките видеоклипове работят страхотно в мобилното. Universal спонсорира Live Story на фестивала в Маями "Ultra Music Festival" през март 2015 г., с което набра 14 млн. прегледа. През декември Spotify увеличи с 20% абонамента си, чрез кампания в раздела Discover, промотираща топ музикалните изпълнители на годината. 

Младите хора още са във Facebook. Слуховете за изтегляне на поколенията Z и Y от социалната мрежа са силно преувеличени. 

Чатът е бъдещето. Марките все повече залагат на чат-базирания маркетинг. Те ще се вместват в разговора във Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat и други. Навлизат в тях по-решително и с по-бързи темпове от в Instagram и LinkedIn, в които също има значителен ръст на присъствието. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ