Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Клиентите се променят, бъди по-пъргав!
Увеличаването на продажбите и разширяването на дела от пазара на т.нар. CPG марки - пакетираните потребителски стоки, никога не са били по-голямо предизвикателство.
Потребителите вече са въоръжени с огромен масив от избори на продукти и възможности за купуване. Тази наличност и незабавният достъп до дигитални и физически канали за купуване създадоха предизвикателство за марките, които искат да ускорят развитието си. Така, растежът на категорията за повечето марки е отрицателен или в едноцифрени числа.
Промените в поведението на потребителите и натискът на по-пъргавите конкуренти оказват влияние върху растежа на всеки бранд продукт.
Компанията Catalina направи преглед в реално време на поведението на над 500 млн. потребители според клиентските им ID-та в 44 000 ритейл локации, разказва изданието Inc.com. Ето до какви изводи бе достигнато:
1. Какво точно съдържа продуктът? - това задвижва продажбата.
Купуването на определени продукти, защото те са с органични съставки, е водеща мотивация. Тя задвижва част от пазара, за сметка на марките продукти, които са по-малко прозрачни пред хората във връзка със състава си. Търсачите на органични, естествени продукти е 56% по-вероятно да изпробват такива, ако ги намерят и ще покачат покупките си със 150%, ако са таргетирани с неща, съдържащи органични съставки.
2. Хората от милениъл поколението копнеят да бъдат откриватели.
Милениълите демонстрират лоялност, но и постоянно са в търсене на нови решения. Всъщност 69% от тях казват, че искат приключения и това се разширява и до избора им на хранителни продукти. "Милениълите са по-отворени към нови и иновативни концепции, показващи по-широкото излагане на чужди култури и продукти от най-ранна възраст, в сравнение с техните по-старши връстници", коментира Мелани Фелгейт, старши анализатор потребители в GlobalData.
По данни на Catalina само 11% от купувачите на даден бранд остават лоялни на него след 12 месеца, което прави маркетинговите усилия за покачване на обема продажби една постоянна битка. Търси се и придобиването на лоялни клиенти, които по принцип задвижват повечето продажби.
3. Привличане от по-висшата житейска мисия.
Тъй като потребителите имат етични и социални съображения при купуването, новите компании "крадат" клиенти както с техните продукти, така и чрез техните мисии. Задвижваните от цели милениъли взимат решения за покупки въз основа на ценностите, които показва брандът.
4. Стимулите променят поведението на купувачите.
Талоните за отстъпки и сделките все още оказват значително влияние върху поведението. Изследване показва, че от хората, които са използвали талон през последните три месеца на 2017 г., 83% съобщават, че той е променил поведението им при пазаруване, мотивирайки ги да купуват повече, да купуват по-рано и/или да купуват марка, която не биха имали по друг начин. Същото важи и за милениъл клиентите: приблизително 40% от тях заявяват, че търсят талони всяка седмица - това е дори по-високо от процента, който казва, че търси талони онлайн.
5. Малки марки доминират на рафта.
Проникването в търговията на дребно е водещ приоритет за малките марки, които търсят растеж. Тези марки постигат значително покачване на обема продажби чрез силни ритейл партньорства.
Според Honest Tea в САЩ например, дистрибуцията на компанията се е повишила от 15 000 на 100 000 ритейл магазина след придобиването ѝ от "Кока-Кола".
Половината от 200-те топ продавани продукта в Щатите идват от компании с по-малко от 1 млрд. долара. Това са "по-млади" марки с много висок растеж на пазара, които са превишили по влияние старите огромни марки. Вторите, от своя страна, търсят да поддържат присъствие или да имат растеж на пазарния дял в ритейла.
6. Пазаруване на продукти от магазини, които "не са утвърдени от баба" - няма проблем.
Продуктите с частни етикети бяха известни като по-евтината алтернатива на брандовете, която е и с по-ниско качество, но вече не е така. Търговците на дребно инвестират в по-добро брандиране и по-високи нива на усъвършенстване в своя маркетинг, привличайки потребителите, които виждат съответната стойност в продуктите им, без стигмата на миналите поколения, поставена върху тях. Малко над половината милениъли в Щатите нямат реални предпочитания между частните марки (private label) и националните (national brands), показва проучване, публикувано от Cadent Consulting Group.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.