Възходът на брандираните подкастове

Възходът на брандираните подкастове

Възходът на брандираните подкастове

Превърнаха ли се подкастовете в новите блогове?

Съдейки по начина, по който големи марки и медии вече залагат на тях, изглежда може би сме прекрачили в следващия начин за доставяне на съдържание. 

В продължение на години слушателите в САЩ се обръщат към подкастовете, които са съвременният вид интернет радио, за да слушат поп културни анализи или криминална хроника. Но подкастовете в страната вече не са само нишов поток от информация, основно зает от националното радио NPR. Те стават мейнстрийм  - с помощта на големи брандове. 

Всеки голям бранд в Америка, независимо от вида си, е безкрайно зает да разработва нови стратегии за достигане до публиката и създаване на връзки с нея там, където все още не се маркетира толкова много. В днешната епоха на претовареност от информация, марките са изправени пред неизбежната задача да търсят как да създават съдържание, което реално си проправя път през огромния информационен шум в интернет. 

При наличието на все повече маркетингово съдържание чрез блогове, редакторски сайтове и социални платформи и YouTube, интернет публиките имат все по-малко търпение за материалите, които не им се струват достатъчно ангажиращи и задържащи вниманието. Много потребители нямат времето или волята, или енергията, да четат дълги статии и есета. Те по-скоро биха видели нещо за секунда-две, или биха чули за него. В резултат, слушането на подкаст програми се разраства. Основна публика сега са предприемачите в САЩ. Те често слушат такива, в търсене на нови идеи и вдъхновение за бизнес решения. 

Според ново проучване на Edison Research в страната, около 67 млн. души са слушали подкастове в последния месец. 

Също както при бума на блоговете преди години, красотата на подкастовете е залегнала в тяхната общодостъпност. На теория, всеки може да продуцира подкаст и да разказва и разпространява своя история (също както всеки можеше да си направи блог и да пише в него). Но докато подкаст пейзажът става все по-стойностен и наситен, приемането на подхода просто да се записва нещо и да се надява авторът на внимание, не работи. 

Големи компании в САЩ като eBay и GE се качиха на вълната. Те имат брандирани подкастове - "Open for Business" и "The Message", които постигнаха огромни успехи. Причината отчасти е, защото компаниите решиха да си партнират с опитни подкаст продуценти, за да привлекат внимание. Щеше да бъде лесно GE просто да създаде своя аудио инициатива и да направи своя залог на контент пазара. Но GE не искаше да продуцира подкаст само заради продуцирането на такъв, а искаше да използва наистина тази платформа като нов начин да се покаже пред хората. Така тя създаде едно ново измерение на бранд идентичността на марката GE и в крайна сметка вдъхна нов живот на компанията. 

Като си партнира с доказани лица в аудио разказването на истории, GE успя да създаде разкази за слушане, които не само бяха в синхрон с цялостната платформа, но също така и предизвикаха марката да разказва свои неща по ангажиращ публиката начин. 

Най-важното: разберете какво интересува вашите публики. 

Подкастовете дават на бранд маркетолозите възможност да мислят и създават неща извън рамките. Въпреки това, само защото този тип медия се разширява по параметри, не означава, че марките могат да си позволят да изоставят идентичността си, за сметка на разказването на някоя интересна история. Единственият начин брандираните подкастове да работят е като се създаде перфектно съчетание между глас на бранда и история. 

Какво направи eBay? Компанията е гигантски аукцион на дигиталния пазар. Тя помогна на мнозина да спечелят допълнителни приходи. Тя разбира, че потребителите й и последоствели са заинтересовани от истории за успехите на предприемачи. Затова направи подкаста си "Open for Business". Този подкаст се свързва с таргет аудиторията на eBay, защото той разказва реални истории какво е накарало някого да стартира бизнес, или да реализира предприемаческите си мечти. Съдържанието, което се разказва, е информативно и вдъхновяващо. Освен това то е много отнасящо се до демографията в ядрото на клиентелата на eBay. 

Ако може да се има доверие на медийните анализи и модели, тогава ние най-вероятно тепърва започваме да откриваме силата на подкастовете за маркетинга. 

Експерти от маркетинговата индустрия даже прогнозират, че подкастовете ще се удвоят през 2017 г. в САЩ. И когато се използват правилно, те ще дават възможност на организациите да отиват отвъд своите настоящи основни начини за разказване на истории. 

Съвет: Преди да инвестирате в ново аудио оборудване и да пуснете реклама на продукцията си пред настоящата си публика, трябва много умно да научите и последвате стъпките на марките, които вече са минали по този път и използват подкастинга правилно. Те са го направили, като са отделили време да се свържат с експерти и да изследват идеи за съдържание, които се свързват точно с тяхната демографска публика. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ