Вие сте най-важни!

Вие сте най-важни!

Вие сте най-важни!

Не можете да имате успешен бизнес, без да го маркетирате. И тъй като в днешния постоянно променящ се пейзаж няма правилен начин за продаване на продукт, има отделни тактики, които са оптимални за отделните индустрии, смята Джон Хол, съосновател и президент на Calendar, в свой материал за изданието Inc.

Номерът е да откриете въпросните тактики, тъй като онези, които работят за едни брандове с друг профил на работа, може да не работят за вас, колкото и гениално да изглеждат. Поставете се на мястото на клиентите си, като идентифицирате техните нужди и желания.

Освен това да се открояваш от конкуренцията означава за използваш маркетингови тактики, които работят за твоите клиенти, а не срещу тях.

Независимо дали сега стартирате бизнеса си, или просто е дошло време за преоценка на маркетинг плана, ето три начина да оптимизирате тактиките и да си осигурите успех във вашата индустрия.

Опознайте клиента

Всяка компания, която не познава таргет потребителя си, се отправя към провала. Да познавате клиента не означава само да сте наясно колко често посещава физическия ви обект или колко често купува от вас. Тази информация също е полезна, но също така означава да знаете как изглежда животът им, ежедневието им.

Провеждането на анкети, оценяването на социални метрики, организирането на онлайн и офлайн събития, както и анализирането на потребителската обратна връзка са само част от тактиките, които можете да приложите, за да опознаете по добре хората, които купуват от вас.

Придържайте се към основната цел

Това, че бизнесът ви може да направи всичко, не означава, че така е правилно. Продавате списания? Чудесно, продължете да го правите. Не опитвайте например да добавите линия от кисело мляко към бизнеса си, просто защото смятате, че клиентите ви харесват киселото мляко. Това е далеч от вашата област и експертиза.

Този пример може да изглежда пресилен, но е факт. През 1999 г. Cosmopolitan пусна млечни продукти и това начинание продължи около 18 месеца.

Разширяването на портфолиото или продуктовите линии е едно, но поемането по курс към изцяло нова категория е съвсем друго. Фокусирайте се върху подобренията на конкретен продукт или портфолио. Прилагайте тактики, които подчертават основната ви цел.

Друг начин да постигнете това е чрез промотирането на ексклузивност. В края на краищата на пазара има много фурни, които правят едно и също – пекат. Номерът е да покажете защо вашата е различна от останалите, например как би спестила на потребителя време, как пече по-равномерно от конкурентните продукти и т.н.

Проучете конкуренцията, но не се спирайте на нея

Какво прави бранда ви толкова добър? Погледнете към мисията и визията. Защо клиентите идват при вас, а не при конкуренцията? Важно е да си отговорите, когато става дума за маркетинг.

Също толкова важно е и проучването на конкурентите. Вижте кои са основните ви такива, обърнете внимание и на бизнесите, предлагащи сходни на вашите продукти и услуги. Направете и няколко търсения в Google по темата, за да установите имате ли нужда от преоценка или допълнителна оптимизация на SEO стратегията.

Същевременно обаче не се концентрирайте основно върху другите играчи в индустрията. Използвайте тактики, които са най-подходящи или допълват марката ви. Например рекламата на фурна няма да има ефект по детски канал толкова, колкото по канал за готвене или подобрения на дома.

***

Познавате бизнеса си по-добре от всеки друг. Тези знания, комбинирани с по-доброто разбиране за клиентите, придържането към целта и разграничаването от конкуренцията ще ви помогнат да успеете с маркетинг плана.

По материал на Джон Хол за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ