Заразително? Не, благодаря!

Заразително? Не, благодаря!

В маркетинга „да си вирусен“ означава това, което си публикувал, изведнъж да се разпространи сред много хора. То се разпознава по това, че броят на неговите зрители е необичайно висок. Много маркетолози се стремят към това, но това невинаги е най-печелившата идея. Не е нужно да се стремите нито материалите в блоговете ви, нито публикациите ви в социалните мрежи да стават вирусни.

Защо не е практично?

Да се опитвате да направите съдържанието си вирусно е като да опитвате да спечелите лотарията. Надяваме се много хора да го видят, да го изпратят на близките си, да го споделят в профилите си. Те публикуват неща, които са им интересни.

Според проучване само 1% от видеата във Facebook стават вирусни. Шансът в статистиката да влезе нещо ваше не трябва да е основната ви цел, а когато едва няколко стотин души са чули за вас, той е нищожен.

Вместо това, по-добре да прекарвате време в създаване на съдържание, което целевите ви аудитории биха искали да видят, и което да ги кара да се връщат при вас. При вирусното съдържание повечето хора просто ще го погледнат и ще продължат напред. Също така, то невинаги става такова, защото се възприема позитивно.

Фокусирайте се върху изграждането на стабилна база от последователи, вместо да преследвате малкия шанс да създадете нещо вирусно.

Изграждането на лоялна база

Този процес е свързан с постоянство и търпение. Да станете вирусни е просто бонус, докато устойчивостта е начинът да ангажирате многократно потребителите в социалните мрежи и да увеличите базата си.

Последователите виждат нещата, за които са се абонирали на своята начална страница. В някои социални мрежи това може да се окаже по-лесно, отколкото при други. От моя личен опит съм установил, че е по-лесно да се изгради база от последователи в Twitter. Там, веднъж щом наберете няколко хиляди души, много хора ще са склонни да ви последват органично.

Създаването на лоялна база има ясна цел. Вирусното съдържание обикновено става такова по случайност – освен ако не сте склонни да заделите много средства, за да го промотирате.

Потребителите следват определени личности и брандове, защото им харесва това, което виждат от тях. И не е задължително то да е станало масово и вирусно.

Стремете се към формирането на лоялност у клиентите. Позитивното внимание невинаги е сигурно, когато съдържанието ви получи много споделяния и харесвания и не гарантира, че последователите ще се върнат при вас.

Джон Ау-Йенг за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ