Не просто нещо ново, а нещо много специално

Не просто нещо ново, а нещо много специално

Колкото и да е хубаво да измислиш нещо ново и неповторимо, истината е, че повечето „нови“ продукти и услуги вече имат конкуренти в нишата си. Тогава идва ред на друг подход, който може да ни отведе до успех. Колкото по-затрупан от новости става един пазар, толкова по-важна става диференциацията. Време ви е да изпъкнете - ето как!

По-специализирана ниша

Всеки продукт, който се появи на пазара, автоматично се причислява към определена ниша. Независимо дали продавате очила, раници или бебешки дрешки, вече работите в определена ниша.

По-големият фокус ще ви осигури повече продажби, например има разлика между раницата, от която се нуждае един планинар и тази, от която се нуждае един бизнесмен. По-голямата специализация може да намали потребителската ви база, но новосформираната група ще е по-склонна да купи това, което прдлагате, защото така ще засилите авторитета си и ще се позиционирате като експерти в точно определена област.

Добавена стойност

Един от начините да създадете добавена стойност е като предоставите полезни инструменти, които конкуренцията може да е пренебрегвала. Всяка допълнителна функция, с която другите не разполагат, ще ви изстреля нагоре.

Дори и нещо малко, като например няколко различни размера на един продукт – нещо, което останалите в нишата ви нямат, може да е изключително важно за клиентите ви.

Смислена кауза

Демонстрацията на ангажираност по даден социален или екологичен проблем влияе на обществото и създава позитивно впечатление сред потенциалните ви потребители. Ако споделяте техните ценности, се увеличава вероятността да станат по-лоялни на вашия бранд.

Устойчиво качество

Самият продукт допринася за 50% от изпъкването на марката ви. Доброто потребителско обслужване и отношението ви също могат да повлияят върху решението за покупка и изграждането на постоянство.

Трябва винаги да се стремите да предоставяте устойчиво качество от момента, в който получавате поръчката на клиента онлайн или във физически обект, до завършването на покупката. Дори прости неща като възможност за проследяване на пратката или възможност за подаръчно опаковане, оставят позитивно чувство.

Намирането на начини за диференциране на продуктите ви може да изисква допълнителни проучвания и тествания, както и разходи за реклама. Но щом успешно постигнете уникалност, ще откривате много по-често потребители, запалени по това, което имате да им предложите.

Карол Сенкър, основател на The Confidence Factor, за Inc.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ