Все повече марки се завръщат към радио реклама

Все повече марки се завръщат към радио реклама

Какво работи в маркетинга? На кои практики ще се гледа като на отживели през 2017 г.?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози в България - носителите на награди BAA Awards 2016 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят опит, мнения и прогнози. 

Представяме ви Денислав Георгиев, старши бранд мениджър в "Белла България". 

.......

- Г-н Георгиев, "Белла България" получи награда в конкурса на БАР за маркетинг на продуктова иновация. Какви са особеностите на маркетинга на хранителни продукти в България? 

- Още от миналото българите са свикнали и обичат да слагат на трапезата си различни видове малотрайни и дълготрайни колбаси. Докато преди години почитателите на месни продукти бяха доста консервативни, то с времето те станаха все по-отворени към опитване на нови неща с нетрадиционен вкус, подправки, а дори и нови продуктови категории. Това даде възможност на множество производители и марки да навлязат на пазара и направи борбата за вниманието на хората много ожесточена. То спомогна за цялостно развиване на маркетинга и комуникацията с потребителите. Дойде време, в което една марка може да изпъкне само със смелост, последователност на продуктово и комуникационно ниво и използване на нови, неконвенционални маркетингови подходи.

Що се отнася до спецификите за създаване на продуктова иновация в хранителната индустрия, то най-важното е да се търси и постигне устойчивост във времето. Тук не говорим само за консистентна комуникация, а консистентност и на продуктово ниво, защото първото и най-важно нещо за един продукт е той да задоволи конкретни нужди на хората, които го купуват и те в крайна сметка да бъдат възможно най-удовлетворени.

Друг много важен фактор при маркетинга в хранителната индустрия е създаването на лоялност към марката, поради факта, че тук имаме ежедневна консумация и чести покупки.

- Какво беше предизвикателството преди да организирате кампанията, отличена в  конкурса? На какъв медиен микс заложихте?

- Ако човек реши да се разходи до близкия супермаркет и погледне в хладилната витрина, примерно, там, където се продават кренвирши, би видял огромен избор от сравнително еднотипни по външен вид, форма, цвят и вкус продукти. Точно това бе и основното предизвикателство пред нас и марката, а именно - как чрез предлагането на новия продукт да добавим стойност както за потребителите, така и за бизнеса на компанията, и най-вече да отличим „Leki“ от всички останали.

Що се отнася до маркетинговия микс, основният комуникационен канал, който избрахме да използваме, бе телевизията, като лансирането бе съпътствано с радио и digital реклама, както и POS материали в търговските обекти.

- С какви интересни нови изводи за българския потребител се сдобихте?

Продължава на страница 2. 

- През годините „Leki“ е инвестирала сериозно в доброто опознаване на българския потребител, в това какви са неговите нужди и нагласи спрямо продуктовите категории, в които марката работи. Изводите ни от кампанията по-скоро потвърдиха голяма част от това, което знаем за хората, и валидираха пътя, по който сме избрали да вървим.

- Какво ще работи в маркетинга през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики и начини на мислене?

- Поради множество бизнес фактори, през 2017 г. телевизията ще се запази като основен комуникационен канал на пазара в България.

Със сигурност очакваме дигиталните медии да продължат да засилват значението си в маркетинговия микс - чрез иновативни рекламни формати, видео съдържание, социални мрежи и близка връзка с модерния потребител.

Все повече марки обаче засилват използването на радиорекламата като съпътстваща и подпомагаща медия, което смятаме, че ще се запази като тенденция и през следващата година.

Не на последно място са промоционалните активности, насочени към крайния консуматор - те също ще продължат да бъдат важна част от маркетинговия микс, поне за продуктите от хранителната индустрия.

Естествено, всичко зависи от конкретния бизнес, за който говорим и конкретната целева аудитория, върху която искаме да въздействаме!  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба
Токио събра златото, среброто и бронза за олимпийските медали от стари електронни устройства
В Индия има най-много милиардери – цели 69
Най-забавните и хапливи реплики на известни личности
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Lexus използва генеративен изкуствен интелект за нов празничен спот