Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Все повече марки се завръщат към радио реклама
Какво работи в маркетинга? На кои практики ще се гледа като на отживели през 2017 г.?
На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози в България - носителите на награди BAA Awards 2016 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят опит, мнения и прогнози.
Представяме ви Денислав Георгиев, старши бранд мениджър в "Белла България".
.......
- Г-н Георгиев, "Белла България" получи награда в конкурса на БАР за маркетинг на продуктова иновация. Какви са особеностите на маркетинга на хранителни продукти в България?
- Още от миналото българите са свикнали и обичат да слагат на трапезата си различни видове малотрайни и дълготрайни колбаси. Докато преди години почитателите на месни продукти бяха доста консервативни, то с времето те станаха все по-отворени към опитване на нови неща с нетрадиционен вкус, подправки, а дори и нови продуктови категории. Това даде възможност на множество производители и марки да навлязат на пазара и направи борбата за вниманието на хората много ожесточена. То спомогна за цялостно развиване на маркетинга и комуникацията с потребителите. Дойде време, в което една марка може да изпъкне само със смелост, последователност на продуктово и комуникационно ниво и използване на нови, неконвенционални маркетингови подходи.
Що се отнася до спецификите за създаване на продуктова иновация в хранителната индустрия, то най-важното е да се търси и постигне устойчивост във времето. Тук не говорим само за консистентна комуникация, а консистентност и на продуктово ниво, защото първото и най-важно нещо за един продукт е той да задоволи конкретни нужди на хората, които го купуват и те в крайна сметка да бъдат възможно най-удовлетворени.
Друг много важен фактор при маркетинга в хранителната индустрия е създаването на лоялност към марката, поради факта, че тук имаме ежедневна консумация и чести покупки.
- Какво беше предизвикателството преди да организирате кампанията, отличена в конкурса? На какъв медиен микс заложихте?
- Ако човек реши да се разходи до близкия супермаркет и погледне в хладилната витрина, примерно, там, където се продават кренвирши, би видял огромен избор от сравнително еднотипни по външен вид, форма, цвят и вкус продукти. Точно това бе и основното предизвикателство пред нас и марката, а именно - как чрез предлагането на новия продукт да добавим стойност както за потребителите, така и за бизнеса на компанията, и най-вече да отличим „Leki“ от всички останали.
Що се отнася до маркетинговия микс, основният комуникационен канал, който избрахме да използваме, бе телевизията, като лансирането бе съпътствано с радио и digital реклама, както и POS материали в търговските обекти.
- С какви интересни нови изводи за българския потребител се сдобихте?
Продължава на страница 2.
- През годините „Leki“ е инвестирала сериозно в доброто опознаване на българския потребител, в това какви са неговите нужди и нагласи спрямо продуктовите категории, в които марката работи. Изводите ни от кампанията по-скоро потвърдиха голяма част от това, което знаем за хората, и валидираха пътя, по който сме избрали да вървим.
- Какво ще работи в маркетинга през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики и начини на мислене?
- Поради множество бизнес фактори, през 2017 г. телевизията ще се запази като основен комуникационен канал на пазара в България.
Със сигурност очакваме дигиталните медии да продължат да засилват значението си в маркетинговия микс - чрез иновативни рекламни формати, видео съдържание, социални мрежи и близка връзка с модерния потребител.
Все повече марки обаче засилват използването на радиорекламата като съпътстваща и подпомагаща медия, което смятаме, че ще се запази като тенденция и през следващата година.
Не на последно място са промоционалните активности, насочени към крайния консуматор - те също ще продължат да бъдат важна част от маркетинговия микс, поне за продуктите от хранителната индустрия.
Естествено, всичко зависи от конкретния бизнес, за който говорим и конкретната целева аудитория, върху която искаме да въздействаме!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.