Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо ви има?
Изглежда много основатели на стартъпи мислят, че ако направиш невероятен продукт, няма нужда да харчиш пари за маркетинг. Съжалявам, но това не е истина.
Вероятно сте попадали онлайн на публикации за това как компанията Х не инвестира в маркетинг, но същевременно бележи експоненциален растеж. Не. Това, че не виждате реклами, билборди и други форми на комуникация с потребителите не означава, че компанията не заделя средства за това.
Случаят Tesla
У много хора се създаде впечатлението, че щом не виждат реклами на бранда, който харесват, значи той не се маркетира. Един от любимите ми примери е с Tesla. Очевидно е, че компанията не се рекламира, нали? Но определено се маркетира.
Основателят Илон Мъск си осигурява постоянно медийно покритие с разкриването на различни факти около продуктите си. Това е маркетинг, макар и да не е този, който най-често сте свикнали да виждате. О, и ако все още си мислите, че не Tesla не прави маркетинг, тогава защо има маркетинг отдел?
Маркетингът не е реклама
Маркетингът е сбор от дейности, чрез които хората се информират за продукта на една компания, уверявайки се, че продуктите са достъпни за покупка и т.н.
Рекламата си е реклама
Рекламата, както социалните мрежи, изграждането на общности, дори пиара, е подраздел на маркетинга. Тактика. Причината, поради която се създават реклами, е да накара хората да купуват или да обмислят покупка на даден продукт или услуга.
А рекламата от уста на уста?
Това може би е най-ефективният маркетинг канал и до голяма степен е свързан с изживяванията, свързани с един бранд. Но е много рядък, извън приложения като Facebook и Instagram, което го ограничава, предвид възможностите на социалните мрежи.
***
Помнете, че маркетингът осъществява връзката на потребителите с продукт и/или услуга, която по някакъв начин ще му донесе ползи и ще доведе до растеж на показателите на компанията, в зависимост от поставените цели. Коя комбинация от канали за комуникация ще използвате зависи от таргет аудиторията, бюджета, KPI-тата и т.н.
Но със сигурност няма успешна компания, която не прави маркетинг. Ако искате брандът ви да се разраства, трябва да кажете на публиката защо сте създали нещо, от което има полза, както и къдет да го намери. Трябва да я ангажирате.
Маркетологът Бари Ендъруик за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.