Защо ви има?

Защо ви има?

Изглежда много основатели на стартъпи мислят, че ако направиш невероятен продукт, няма нужда да харчиш пари за маркетинг. Съжалявам, но това не е истина.

Вероятно сте попадали онлайн на публикации за това как компанията Х не инвестира в маркетинг, но същевременно бележи експоненциален растеж. Не. Това, че не виждате реклами, билборди и други форми на комуникация с потребителите не означава, че компанията не заделя средства за това.

Случаят Tesla

У много хора се създаде впечатлението, че щом не виждат реклами на бранда, който харесват, значи той не се маркетира. Един от любимите ми примери е с Tesla. Очевидно е, че компанията не се рекламира, нали? Но определено се маркетира.

Основателят Илон Мъск си осигурява постоянно медийно покритие с разкриването на различни факти около продуктите си. Това е маркетинг, макар и да не е този, който най-често сте свикнали да виждате. О, и ако все още си мислите, че не Tesla не прави маркетинг, тогава защо има маркетинг отдел?

Маркетингът не е реклама

Маркетингът е сбор от дейности, чрез които хората се информират за продукта на една компания, уверявайки се, че продуктите са достъпни за покупка и т.н.

Рекламата си е реклама

Рекламата, както социалните мрежи, изграждането на общности, дори пиара, е подраздел на маркетинга. Тактика. Причината, поради която се създават реклами, е да накара хората да купуват или да обмислят покупка на даден продукт или услуга.

А рекламата от уста на уста?

Това може би е най-ефективният маркетинг канал и до голяма степен е свързан с изживяванията, свързани с един бранд. Но е много рядък, извън приложения като Facebook и Instagram, което го ограничава, предвид възможностите на социалните мрежи.

***

Помнете, че маркетингът осъществява връзката на потребителите с продукт и/или услуга, която по някакъв начин ще му донесе ползи и ще доведе до растеж на показателите на компанията, в зависимост от поставените цели. Коя комбинация от канали за комуникация ще използвате зависи от таргет аудиторията, бюджета, KPI-тата и т.н.

Но със сигурност няма успешна компания, която не прави маркетинг. Ако искате брандът ви да се разраства, трябва да кажете на публиката защо сте създали нещо, от което има полза, както и къдет да го намери. Трябва да я ангажирате.

Маркетологът Бари Ендъруик за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ