Защо ви има?

Защо ви има?

Защо ви има?

Изглежда много основатели на стартъпи мислят, че ако направиш невероятен продукт, няма нужда да харчиш пари за маркетинг. Съжалявам, но това не е истина.

Вероятно сте попадали онлайн на публикации за това как компанията Х не инвестира в маркетинг, но същевременно бележи експоненциален растеж. Не. Това, че не виждате реклами, билборди и други форми на комуникация с потребителите не означава, че компанията не заделя средства за това.

Случаят Tesla

У много хора се създаде впечатлението, че щом не виждат реклами на бранда, който харесват, значи той не се маркетира. Един от любимите ми примери е с Tesla. Очевидно е, че компанията не се рекламира, нали? Но определено се маркетира.

Основателят Илон Мъск си осигурява постоянно медийно покритие с разкриването на различни факти около продуктите си. Това е маркетинг, макар и да не е този, който най-често сте свикнали да виждате. О, и ако все още си мислите, че не Tesla не прави маркетинг, тогава защо има маркетинг отдел?

Маркетингът не е реклама

Маркетингът е сбор от дейности, чрез които хората се информират за продукта на една компания, уверявайки се, че продуктите са достъпни за покупка и т.н.

Рекламата си е реклама

Рекламата, както социалните мрежи, изграждането на общности, дори пиара, е подраздел на маркетинга. Тактика. Причината, поради която се създават реклами, е да накара хората да купуват или да обмислят покупка на даден продукт или услуга.

А рекламата от уста на уста?

Това може би е най-ефективният маркетинг канал и до голяма степен е свързан с изживяванията, свързани с един бранд. Но е много рядък, извън приложения като Facebook и Instagram, което го ограничава, предвид възможностите на социалните мрежи.

***

Помнете, че маркетингът осъществява връзката на потребителите с продукт и/или услуга, която по някакъв начин ще му донесе ползи и ще доведе до растеж на показателите на компанията, в зависимост от поставените цели. Коя комбинация от канали за комуникация ще използвате зависи от таргет аудиторията, бюджета, KPI-тата и т.н.

Но със сигурност няма успешна компания, която не прави маркетинг. Ако искате брандът ви да се разраства, трябва да кажете на публиката защо сте създали нещо, от което има полза, както и къдет да го намери. Трябва да я ангажирате.

Маркетологът Бари Ендъруик за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ