Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|„Златният кръг“ на всеки бранд
Саймън Синек е британско-американски мотивационен лектор, рекламист и инструктор по стратегически комуникации в Колумбийския университет. Освен това той е автор и на 5 книги за лидерството и комуникацията, включително „Започнете със ЗАЩО“, в която споделя своята концепция за трите концентрични кръга, спомагащи брандовете най-добре да изразяват характеристиките и предимствата на предлаганите от тях продукти и услуги в при взаимодействие с целевите публики.
Най-вътрешният от тях е „защо“ (Why) и е свързан с обяснението защо компанията съществува, какви ценности, мисия и цели има, както и как продуктите са обвързани с тези елементи. Трябва да знаете защо сте в бизнеса и да говорите за това. Когато един бранд има силна мотивация и тя ясно си личи в предлаганото от него, потребителят ще направи покупка. Според Синек обаче именно въпросът „защо“ се задава най-рядко.
Компаниите трябва да знаят и да показват „как“ (How) действат, за да постигнат целите си. Най-често обсъждан от всички обаче е въпросът „какво“ (What) правят марките. Именно около него те завъртат рекламните си кампании и промотират продуктите си. Редът в рекламните материали трябва да е точно обратният – да започват със „защо“, да продължават с „как“ и да завършват с „какво“.
[[{"fid":"389738","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":365,"width":473,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Като пример за компания, която комуникира своето „защо“ изключително добре, психологът посочва Apple. Видеата на бранда за смарт устройства промотират не толкова предимствата на новите им джаджи, а бранд ценностите – различното мислене, иновацията и създаването на чувство за общност. Една от последните кампании, която доказва това, е от миналата Коледа.
Тя креативно промотира iPad-а, фокусирайки се върху потребителя и това как устройството удовлетворява потребностите му.
Какво означава това за бизнеса ми?
Със забързването на темпото на бизнеса като цяло и многото избори, пред които е изправен, е важно да запазите успеха си. Трябва да развиете достатъчно убедителна маркетинг стратегия, насочена към това да изпъкнете спрямо конкурентите и да удовлетворите потребителските очаквания. „Златният кръг“ ви доближава една идея повече до тази цел.
Франклин Нах за Medium.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.