Business as unusual – Новата парадигма

Business as unusual – Новата парадигма

Business as unusual – Новата парадигма

Промените в бизнеса и обществото се случват бързо и неусетно. Към някои реалности сме се адаптирали, за други сме изостанали, а трети не са ни по вкуса. Във всеки случай бизнесите на бъдещето ще са тези, които успеят да се адаптират, преди да им се налага да го направят.

Демографската криза се усеща в повечето развити икономики и това води до промяна в установения баланс на отношения и стандарти между работодател и служител в повечето индустрии. При наемане на служител компаниите масово вече не целят откриване на перфектния кандидат, а такъв, който да покрие минималните изисквания за длъжността.
Бизнесът тепърва свиква с мисълта, че трябва да инвестира време и ресурс в преквалификация и отглеждане на таланти.

Набира сила и културата да се търсят права без отговорности. Това влияе на продуктивността и ангажираността на служителите в компанията.

Социалните медии са основната, а не алтернативната среда.  Свидетели сме на засилваща се социална изолация, притъпена от илюзорно (или просто ново) чувство за свързаност чрез социални медии и дигитална комуникация. Подпомогната от плацебо доза, която винаги е подръка в телефона, част от Gen Z поколението в цял свят преживява атрофия на нуждата от жива човешка връзка. Това измества традиционните стремежи и съответстващите поведения, които един служител би имал в своята работа.
Може да грешим, ако смятаме че, опитът, който предлагаме, е най-ценното за някого и да се окаже например, че онлайн имиджът, който ще получим с работата, е далеч по-ликвидно възнаграждение.

Какви нови бизнес правила се налагат и какви са капаните на традиционното мислене? Прочетете пълната статия тук.

Търсете бр. 1/2024г. на списание „Мениджър” в:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ