Когато най-добрите служители започнат да напускат
Големите компании харчат милиони долари всяка година за процеса на интервюиране и наемане на служители. Защо ли? Защото искат да са сигурни, че назначават на работа най-добрите кандидати. Това, което много работодатели обаче забравят, е, че трябва да полагат не по-малко усилия в процеса на задържането на работа на същите тези хората. В края на краищата, колкото по-добър е един човек в своята работа, толкова повече възможности се откриват пред него. Истината е, че вашите конкуренти полагат неспирни усилия, за да привлекат най-талантливи ви служители.
Скорошни проучвания на Google разкриват любопитния факт, че начина, по който ръководителите измерват ефективността на работното място, се разминава силно се с този, по който го правят техните служители. Докато мениджърите се интересуват повече от постигнатите резултати, отделните членове на екипа обръщат по-голямо внимание на фирмената култура.
Както се казва, хората не напускат компании, те напускат лоши мениджъри. Така че, ако наистина искате да задържите за по-дълго време най-добрите си служители, вземете пример от грешките, които правят лошите мениджъри, и се опитайте да не ги повтаряте.
1. Не комуникират ефективно
Добрите отношенията между хората зависят най-вече от ефективната комуникация. Серия от прочувания на Gallup установяват, че:
Мениджърите, които провеждат редовни срещи със своите служители, разполагат с екипи, които са до три пъти по-ангажирани от останалите.
Мениджърите, които разчитат на комбинацията от срещи лице в лице, разговори по телефона и електронна комуникация, са по-ефективни в мотивирането и ангажирането на своите служители.
Ангажираните служители споделят, че когато опитват да се свържат със своя мениджър, той винаги им отговаря в рамките на 24 часа.
Освен това, прочуванията на Gallup разкриват факта, че служителите ценят усилията на мениджърите, които проявяват интерес към живота им извън работата.
2. Не изразяват благодарност
Всички имаме нужда от някаква доза признание за добре свършената работа. Ако не задоволите тази нужда, не се изненадвайте, когато разберете, че вашите най-добри служители са решили да напуснат работа и да потърсят място, където техния труд ще бъде оценен подобаващо.
Вместо това, бъдете искрени и кажете на хората от вашия екип с какво точно се справят добре. Колкото сте по-конкретни, толкова по-добре. Когато служителите знаят, че сте доволни от тяхното представяне, те ще бъдат мотивирани да продължат в същия дух.
Не забравяйте, че всеки заслужава похвала. Когато се научите да разпознавате, признавате и поощтрявате талантите на вашите служители, вие им помогнете да разкрият пълния си потенциал.
3. Очакват прекалено много от служителите си
Най-добрите служители са склонни от време навреме да остават до по-късно на работа, ако това означава, че ще постигнат по-добри резултати. Те са готови да работят дори през уикенда, ако това ще помогне за навременното завършване на важен проект. Тези моменти обаче трябва да бъдат изключение от правилото, а не нормална практика.
Дори и най-добрите ви служители да са изключително лоялни и да не искат да напуснат работа, натоварването ще ги постави на пътя към пълния бърнаут, който може да нанесе тежки щети върху тяхното психическо и физическо здраве.
4. Поставят ограничения пред своя екип, вместо да го овластяват
Хората ви имат нужда от определена степен на свобода на действие: те искат да експериментират, да изпробват нови идеи, да поемат рискове и да развият свой собствен стил на работа. Но те също така искат да се интересувате от тяхната работа и от време навреме да им помагате.
Затова е важно да бъдете лидер, а не микромениджър. Задавайте въпроси, които ви позволяват да насочвате служителите си в правилната посока, вместо самите вие да поемате руля на кораба. Бъдете готови да давате съвети и да споделяте личния си опит, но не настоявайте служителите ви следват всички ваши примери. По този начин хората от вашия екип ще придобият опита и увереността, от която се нуждаят, за да разрешат сходни проблеми, пред които може да се изправят в бъдеще.
5. Не са прозрачни със своите служители
Най-лошото нещо за всеки служител е да бъде държан на тъмно от своя мениджър или шеф по отношение на случващото се в екипа или в компанията като цяло. Най-успешните компании, от друга страна, полагат огромни усилия, за да държат служителите си в течение както с успехите на фирмата, така и с препятствията, пред които тя е изправена. Те насърчават работата в екип и атмосфера на сътрудничество.
6. Дават лош пример
Прекалено много мениджъри разчитат повече на авторитета на своята позиция, отколкото на действията, с които дават пример.Добрите лидери не се страхуват да запретнат ръкави и да се захванат за работа, рамо до рамо със своите подчинени. Те никога не искат от служителите си да вършат нещо, което самите те не биха направили. Те познават нюансите на работата и имат нужните знания и умения в сферата, която ръководят в компанията
7. Не отправят предизвикателства пред своите служители
Ако мислите, че екипът ви работи като добре смазана машина, лесно може да попаднете в капана на самодоволството и да започнете да възлагате на служителите си едни и същи задачи, отново и отново.
При този подход обаче съществува един проблем – най-талантливите служители се отегчават лесно. Те искат да предизвикват себе си, да учат нови неща и да растат като професионалисти.
Не се страхувайте да давате конструктивна критика, стига преди това да сте спечелили доверието на вашите служители чрез похвала и признание за добре свършената работа. Дайте им възможност да продължат професионалното си развитие като ходят на курсове и обучения.
Задачата на лидера е не само да види потенциала на своите служители, но и да им помогне да го достигнат.
Джъстин Барисо, основател и директор на INSIGHT, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.