Периодичното гладуване има 2 основни предимства за хората, страдащи от затлъстяване

Политика за бисквитки

Доказателствата за положителните ефекти на периодичното гладуване продължават да се натрупват: ново проучване показва, че при хора със затлъстяване то може да доведе до допълнителна загуба на тегло, както и до подобряване на регулацията на някои от ключовите процеси в организма.

Изследователският екип от институти в Испания иска да надгради предишни проучвания на периодичното гладуване, което включва ограничено във времето хранене (ОВХ), като разгледа различни графици за хранене и различни видове загуба на мазнини.

„ОВХ изглежда е безопасен, добре поносим и осъществим диетичен подход за възрастни с наднормено тегло или затлъстяване“, пишат изследователите в публикувания си документ.

В проучването участват 197 участници с наднормено тегло или затлъстяване на възраст между 30 и 60 години, които са наблюдавани в продължение на 12 седмици. Всички доброволци са били подложени на средиземноморска диета и са получили съвети относно храненето.

Създадени са четири подгрупи: една, която ограничава храненето си до осем часа сутрин и следобед, друга, която го ограничава в рамките на осем часа следобед и вечер, трета, която ограничава храненето през всеки осемчасов период, избран от участника, и четвърта, която няма ограничения, освен спазването на средиземноморската диета.

Данните показват, че периодичното гладуване се свързва със средно 2,4-3,1 кг загуба на тегло над тази на контролната група, на която не са били дадени никакви правила за ОВХ. Между различните времеви прозорци, използани в групите с ОВХ, е имало малки разлики.

Сканирането с ядрено-магнитен резонанс (ЯМР) не е показало разлики в групите по отношение на намаляването на висцералната мастна тъкан (ВМТ) - мазнините, обграждащи нашите органи, които са силно свързани с кардиометаболитното здраве.

Въпреки това, групата на ОВХ по ранния график показа по-голямо намаление на подкожната мастна тъкан (ПМТ) - по-видимият вид мазнини точно под кожата.

Освен това данните от мониторинга на глюкозата показват ползи за групата с ранно ОВХ: нивата на глюкозата им се регулират по-добре, когато не се хранят и през нощта, което показва, че организмът управлява глюкозата по по-здравословен начин.

Изследователите смятат, че спирането на храненето в по-ранните часове на деня може да даде на организма повече време за правилно преработване на храната и хранителните вещества. Това е още една отметка в графата „положителни резултати“ за ограничаването на храненето във времето като част от лечението на възрастни с наднормено тегло и затлъстяване.

В Испания, където е проведено проучването, повече от половината възрастни са с наднормено тегло или затлъстяване. Това е също така страна, в която се яде през целия ден - понякога от закуска в 7-8 ч. сутринта до вечеря в 22 ч. вечерта.

За много хора ОВХ предлага ефективен начин за ограничаване на енергийния прием по начин, който е лесен за спазване. Все още обаче има въпроси за това как точно се отразява на организма и какви отрицателни странични ефекти могат да се появят, така че това проучване добавя някои полезни подробности към това, което вече знаем.

„Настоящата литература сочи, че ОВХ се понася добре, има висока степен на придържане с минимални странични ефекти и води до скромно намаляване на телесното тегло и леко подобряване на кардиометаболитното здраве при лица с наднормено тегло или затлъстяване“, пишат изследователите.

Изследването е публикувано в Nature Medicine.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"