HR календар - най-подходящите месеци за смяна на работа

HR календар - най-подходящите месеци за смяна на работа

Нова година, нов късмет. Смяната на работното място е една от целите, които мнозина си поставят на прага на Новата година. В кой момент обаче е най-подходящо да се предприеме тази сериозна стъпка? Ето какво съветват специалистите от Adecco България, лидер в областта на HR решенията.

„Най-доброто време за търсене на нова работа е слабият сезон, а именно август и декември. Това са месеците, в които работните процеси в компаниите не спират, но за сметка на това кандидатстващите са много малко. По-малката конкуренция увеличава шансовете за успех на активните кандидати“, разказва Александра Георгевич, мениджър отдел „Подбор на персонал“.

Оказва се, обаче, че точно това са месеците, в които служителите имат склонност да се задържат при настоящите си работодатели. Причините са няколко - предстоящи празници или планирани годишни отпуски, но също така и приключване на финансовата година (между декември и март), когато се изплащат годишните бонуси.

Специалистите, които най-трудно се намират, са тези, които се занимават с финанси, информационни технологии, човешки ресурси, търговия, хотелиерство. Често служителите в тези области са с период на предизвестие от 2-3 месеца, което допълнително удължава периода за намиране най-точния кандидат.

„Вземането на решение за смяна на работното място е комплексна оценка на много фактори. Освен заплатата и финансовите бонуси, кандидатите се интересуват от възможностите за кариерно развитие и от опциите за закупуване на дялове от компанията (stock shares). Същата сила при взимане на решение имат и нефинансовите облаги, които допринасят за баланса работа-личен живот като местоположението на офиса, възможността за работа от вкъщи, гъвкавото работно време, допълнителните дни отпуск“, добавя Александра Георгевич.

„Това, което кара хората да приемат дадена работа, може да не е причината, която ще ги накара да се задържат след първоначалния период на адаптация. Тук влияят други фактори, които стават известни по време на работния процес: нарушение на трудовия или психологическия договор, (липса на) подкрепа в социалната среда и атмосфера в екипа, отношение или стил на управление на прекия мениджър, нива на стрес, рестриктивни вътрешни политики и т.н.“, коментира Ирина Йончева, HR мениджър в Adecco България.  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Румен Спецов освободи председателя на УС на "Лукойл" Евгени Маняхин
КС: Председателят на НС няма право да се произнася еднолично за национален референдум
Цената на биткойна падна под 90 хил. долара за първи път от седем месеца
Тейлър Суифт измести Мадона в класацията на най-успешните музикални изпълнители
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 17 до 23 ноември
Сундар Пичай: Никоя компания няма да бъде защитена, ако AI балонът се спука
Гръцките железници започват 24-часова стачка
Обществено обсъждане: Предвижда се нов единен електронен билет за влак, автобус, самолет и воден транспорт