Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|PR&Маркетинг прогнози: Безопасност и доверие станаха ключови компоненти в бранд комуникацията
2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза – здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? „Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:
1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
Следващият участник е Мария Гергова-Бенгтссон, основател и собственик на United Partners – една от водещите ПР агенции в България и региона, член на Борда на директорите на IPRA (International PR Association) и основател на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА).
Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
COVID-кризата промени фундаментално начина на живот на хората, а оттам и потребителското поведение, което неминуемо доведе и до промяна в езика на комуникацията. Тези промени могат да се обяснят през призмата на поведенческата икономика – науката, която изучава икономическите решения на индивидите. В тази връзка може би най-съществената промяна в езика на комуникациите е фокусът върху позитивните послания, чиято роля е да облекчат и намалят страховете на хората и да създадат позитивни асоциации в тяхното съзнание с дадена марка, които според поведенческата икономика остават в дълготрайната памет на потребителите, и биха имали ефект и след като кризата отшуми.
Друга съществена промяна е интегрирането в комуникациите на два ключови компонента – безопасност и доверие, около които много марки изградиха кампаниите си през годината.
Накрая, но не на последно място, промяната и ограниченията в поводите за консумация на много продукти, особено в сферата на бързооборотните стоки, храните и напитките, наложи комуникациите да се адаптират визуално или да се измислят нови креативни концепции, които да отразяват новата реалност, свързана с работа и развлечения в домашна обстановка.
Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
COVID-кризата промени драстично очакванията и изискванията на потребителите към компаниите и марките по отношение на тяхната социална отговорност. В този смисъл можем да кажем, че “brand purpose”, т.е. отстояването и комуникирането на по-висши цели, надхвърлящи сферата на бизнеса на компанията (като устойчиво развитие, опазване на околната среда, борба с климатичните промени и пр.), се превърна в нова територия за конкуренция между компаниите. В много сектори забелязваме идеологическа и ценностна конкуренция, а не толкова продуктова. Така репутацията на дадена марка или компания се превръща в ключов фактор за успех, а комуникирането на добри каузи и дела в полза на общото благо ще бъде основната „валута“ в комуникациите през 2021 година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.