PR&Маркетинг прогнози: Безопасност и доверие станаха ключови компоненти в бранд комуникацията

Manager News

2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза  здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:

1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

Следващият участник е Мария Гергова-Бенгтссон, основател и собственик на United Partners – една от водещите ПР агенции в България и региона, член на Борда на директорите на IPRA (International PR Association) и основател на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА).

Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

COVID-кризата промени фундаментално начина на живот на хората, а оттам и потребителското поведение, което неминуемо доведе и до промяна в езика на комуникацията. Тези промени могат да се обяснят през призмата на поведенческата икономика – науката, която изучава икономическите решения на индивидите. В тази връзка може би най-съществената промяна в езика на комуникациите е фокусът върху позитивните послания, чиято роля е да облекчат и намалят страховете на хората и да създадат позитивни асоциации в тяхното съзнание с дадена марка, които според поведенческата икономика остават в дълготрайната памет на потребителите, и биха имали ефект и след като кризата отшуми. 

Друга съществена промяна е интегрирането в комуникациите на два ключови компонента – безопасност и доверие, около които много марки изградиха кампаниите си през годината. 

Накрая, но не на последно място, промяната и ограниченията в поводите за консумация на много продукти, особено в сферата на бързооборотните стоки, храните и напитките, наложи комуникациите да се адаптират визуално или да се измислят нови креативни концепции, които да отразяват новата реалност, свързана с работа и развлечения в домашна обстановка.  

Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

COVID-кризата промени драстично очакванията и изискванията на потребителите към компаниите и марките по отношение на тяхната социална отговорност. В този смисъл можем да кажем, че “brand purpose”, т.е. отстояването и комуникирането на по-висши цели, надхвърлящи сферата на бизнеса на компанията (като устойчиво развитие, опазване на околната среда, борба с климатичните промени и пр.), се превърна в нова територия за конкуренция между компаниите. В много сектори забелязваме идеологическа и ценностна конкуренция, а не толкова продуктова. Така репутацията на дадена марка или компания се превръща в ключов фактор за успех, а комуникирането на добри каузи и дела в полза на общото благо ще бъде основната „валута“ в комуникациите през 2021 година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
На днешната дата, 22 октомври. Рождениците днес
Застаряването на населението се задълбочава: 24% от хората у нас са над 65 години
Как да се сдобиете с всичко, което поискате
Лидерство и изкуството да задаваш въпроси
Инвестиция отвъд числата - или когато качеството е по-важно от количеството
Христо Иванов пред президента: Носителят на третия мандат ще трябва да бъде посредник