Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|PR&Маркетинг прогнози: Позитивните послания ще спасят бизнеса
2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза – здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в крачка всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? „Мениджър Нюз“проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:
1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
Стартираме поредицата с Максим Бехар, световноизвестен PR експерт, журналист и дипломат, основател, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на M3 Communications Group, Inc. – компания лидер в областта на публичните комуникации и контактите с медии в България.
1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
– Всичко се промени под влияние на COVID-кризата, не само езикът. Всъщност езикът винаги е бил вторичен, той се променя според обстоятелствата, според времената, поколението, влиянието на други, външни фактори. Спомнете си колко много англоезични думи навлязоха и продължават да навлизат след бума на социалните медии... През 2020 година езикът се повлия най-силно от промените в отношенията между хората и най-вече в бизнеса. И думата за неговата промяна е – стана по-прагматичен, кратък и точен. Във всички наши комуникации, особено вербалните, а и главно в платформите за онлайн видео общуване, изчезнаха дългите встъпления, обяснения, емоционални възклицания, които предшестваха всеки разговор само преди година. Използваме вече много по-малко думи, далеч по-директни сме и някак си във всяка комуникация търсим бързи резултати, ако може утре, защото никой не знае какво ще се случи вдруги ден... Тази промяна отчитам като много добра, в крайна сметка във всеки бизнес са важни резулатите и прагматичният подход само помага за бързото им постигане.
2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
– Всеки един разумен подход, който носи резултати, ще бъде печеливш. Посланията трябва да са позитивни, за да се откроят на фона на доста мрачните бизнес прогнози, които без съмнение ще се сбъднат през 2021 година. Мощни и доста важни за България индустрии като хотелиерството, самолетните превози, туризма във всичките му измерения се сриват и вероятно никога няма да могат да се изправят с предишните си мащаби. Това ще доведе до рязко намаляване на обемите и на много други сектори като строителство, доставки и още много край тях.
Естествено, в бизнеса не може да има вакуум, всички тези компании ще променят бизнесите си така, че да намерят своите добро място в картинката, но за това ще са им необходими наистина позитивни послания, ясна и точна бизнес ориентирана комуникация. Силно се надявам, че и моите колеги от комуникационния бизнес ще се променят така, че още по-добре да си „паснат“ със своите клиенти, а и с обществото като цяло.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.