PR&Маркетинг прогнози: Здравето ще е в центъра на продуктовите стратегии през 2021 година

Manager News

2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза – здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? „Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:

1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

Продължаваме поредицата с Милена Монова, маркетинг директор на Техномаркет, една от водещите вериги хипермаркети за бяла и черна техника. 

Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

До 13 март 2020 г. говорехме основно за решения за цялото семейство и информиран точен избор, но COVID-19 ни постави в ситуацията в комуникацията с клиентите ни бързо да добавим понятия като сигурност и комфорт при пазаруване. В магазините ежедневно напомняме за спазване на изискванията за ползване на маски, дезинфектанти и отстояние между купувачите. На всеки клиент, забравил маската си, осигуряваме безплатна.

След 13 март не сме спирали да рекламираме. Дори увеличихме бюджетите си за телевизия и дигитална реклама. Като търговска компания голяма част от кампаниите ни са продуктови, но вече инвестираме много и в комуникацията на услугите, които предлагаме по време на извънредната обстановка. Увеличихме предлаганите марки и продукти за комфорт у дома – от хлебопекарни, лаптопи, видео камери до пречистватели за въздух и много други. Направихме няколко колаборации с HBO GO, Уча.се, Storytel и други брандове. Целта ни бе да добавим стойност на продуктите, които продаваме, и да са подходящи за максимален комфорт при забавление или обучение у дома.

Изолацията увеличи в пъти онлайн търговията ни. За удобство пуснахме и мобилното ни приложение. За да удовлетворим нуждите на клиентите, увеличихме автопарка, от декември активираме нова услуга за София, Варна и Пловдив – „Поръчвате днес, получавате утре!“. Това ни дава голямо предимство да сме отчасти независими от куриерските фирми, поради голямото им забавяне на доставки, както и удобството клиентите ни да получат коледните си подаръци у дома навреме.

Затварянето на моловете принуди и нас временно да затворим част от магазините. В момента сме в процес на отваряне на първия ни pop-up магазин на паркинга на Sofia Ring Mall. Концепцията Drive&Collect дава шанс на клиентите ни да поръчат стока по телефона и да минат до един час да си я вземат. На други магазини в търговски центрове променихме достъпа до входовете ни, за да се съобразим с противоепидемичните мерки. При магазините се погрижихме бързо да съобщим и брандираме подходите по такъв начин, че клиентите на Техномаркет да не се срещат с клиентите на други търговски обекти. Целта ни винаги е била да общуваме с клиентите си с лекота и намигване, че животът все пак е прекрасен.

Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

За всички е ясно, че кризата с пандемията няма да отмине за месец-два. Това ни поставя в условия да продължим да предлагаме на клиентите си послания за сигурност и комфорт при пазаруване. Грижата ни за опазването на здравето и живота не само като мерки, но и като разширяване на портфолиото на продуктите ни и нови услуги, безспорно ще продължи и през 2021 година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ