„Софийска вода“ ще търси скрити течове с нов софтуер

„Софийска вода“ ще обедини всичките си софтуери в един, за да може да открива навреме скрити течове. Това стана ясно на брифинг, на който компанията представи инвестиционната си програма и планираните си проекти за годината.
Продължава започналото от миналата година инсталиране на акустични сензори за шум по водопреносната система, които също ще откриват скрити течове. Те са причина за голяма част от загубите на вода. Общите загуби в края на 2019 г. възлизат на около 43%, като целта за тази година е да се намалят до под 41%.
В момента системата за мониторинг на „Софийска вода“ разполага с 500 измервателни устройства, които на 15 минути измерват подаваните количества вода в 210 зони. Баланс от тази информация сега обаче се прави веднъж в седмицата, а обединяването на данните ще позволи това да се прави всеки ден.
За тази година са предвидени 40 млн. лв. за рехабилитация на над 40 км от мрежата, реконструкция на 2 км и изграждане на нови 2 км. Сред ключовите проекти са изграждането на нов довеждащ водопровод от Бистрица до Кокаляне, разширение на канализационната мрежа в „Модерно предградие“ и „Суходол“, както и ремонт на тръбите на бил. „Сливница“ - между кръговото на „Сточна гара“ и ул. „Раковски“. Ремонтът там ще започне от 3 март и трябва да приключи към края на април. По тази причина на „Сливница“ ще бъде затворена едната лента за движение, за 10 дни ще бъде затворена и „Константин Стоилов“, тъй като и там ще се изгради водопровод.
Според секторния анализ на КЕВР за 2018 г. 0,9% от мрежата в София е била подменена при 0,62% цялостно за страната. Общите инвестиции във ВиК сектора са били 230 млн. лв., като „Софийска вода“ е втора по размер на инвестициите с 40 млн. лв. или 18% от всички след регионалното министерство.
Планирано е и изграждане на още един, пети метан танк с капацитет 7 хил. куб. метра за обезвреждане на утайките от отпадъчните води и произвеждане на повече биогаз.
Според компанията клиентската удовлетвореност се е подобрила през 2019 г. - 74% от хората са доволни от качеството на питейната вода, увеличили са се и хората, които пият вода от чешмата от 73 на 76% за година. 87% са доволни от системата за отчитане на водомерите, а 91% - от фактурите, които получават. Събираемостта на задълженията също е била рекордна в последните 7 години, като за 2018 г. тя е била над 96%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Забавно е да правиш невъзможното: 20 велики цитата от Уолт Дисни
Техники за успех | Advertorial |Доларът задържа печалбите си въпреки новините
Коментари |Млада жена е починала след падане от хотел в Слънчев бряг
България | Advertorial |УниКредит Булбанк е банка на годината
Финанси | Advertorial |Принц Уилям става пилот на хеликоптер за спешна помощ
Маркетинг |Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.