Москва сред основните износители на сладкиши и бонбони за ЕС

Москва сред основните износители на сладкиши и бонбони за ЕС

Москва сред основните износители на сладкиши и бонбони за ЕС

Износът на сладкарски изделия в Москва е нараснал с 45% от началото на годината. Това съобщиха от пресслужбата на столичния комплекс от икономическа политика и имуществени и поземлени отношения, предава ТАСС.

"Износът на сладкарски изделия в Москва продължава да расте стабилно. През първите пет месеца на тази година сумата на доставките възлиза на 86,15 млн. долара, което е с 45% повече от същия период на миналата година в размер на 59,4 млн. долара и 57,2 % повече, отколкото през януари-май 2019 г., когато износът на такива продукти е възлизал на 54,81 млн. долара", каза зам.-кметът на Москва по икономическа политика и имуществени и поземлени отношения Владимир Ефимов. 

Той добави, че московските производители на сладкарски изделия доставят своите продукти главно на пазарите на съседните страни, но износът на сладкиши също нараства и за страни извън ОНД. През първите пет месеца на тази година износът за Европейския съюз и Северна Америка възлиза на 8,61 млн. долара, което е с 12,4% повече спрямо същия период на миналата година и с 3% по-високо в сравнение с 2019 г.

Един от ключовите купувачи на московски сладкиши на пазарите извън ОНД е Европейският съюз като през периода януари-май 2021 г. там са доставени сладкарски изделия на стойност 4,92 млн. долара, като по-голямата част от 3,06 милиона долара се пада на Германия. Стоковата структура се оглавява от шоколадови изделия - доставени за 3,47 млн. долара, следвани от брашното - 0,75 млн. долара и захарните продукти - 0,71 млн. долара.

"На пазара в Северна Америка сладкарските продукти на Москва също са много популярни, особено в САЩ. Износът на продукти в региона достигна 3,2 млн. долара, което е с 49,4% повече в сравнение с януари-май 2019 г. В същото време предлагането на изделия от брашно спрямо 2019 и 2020 г. се увеличава съответно със 76,9% и 14,9% и възлиза на 0,99 млн. долара", обяснява Александър Прохоров, ръководител на отдел "Инвестиционна и индустриална политика" в Москва.

Според експерти от центъра "Моспром", московските сладкарски изделия също са търсени на канадския пазар. През периода януари-май 2021 г. предлагането на сладкиши за тази страна се е увеличило с 68,6% и възлиза на 0,48 млн. долара. Стоковата структура на износа се оглавява от шоколадови изделия - те представляват 0,28 млн. Долара, което е с 80,8% повече, отколкото за същия период на миналата година. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ