Шеф от разстояние
Изпълнителните директори на стартиращи компании постоянно се движат през несигурността. Но изминала година изпробва лидерските им способности както никога досега. Освен че остават фокусирани върху растежа и удовлетвореността на клиентите в една бързо променяща се, непредсказуема среда, те също трябва да насочат вниманието си и към своите служители, които са подложени на нов натиск - независимо дали това е адаптиране към работата у дома с деца с дистанционно обучение, грижа за болен член на семейството или невъзможност да общува лично с приятелите и семейството си. Всички тези стресови фактори се оказват особено предизвикателство за ръководенето на бързо развиваща се компания.
Прекарах много време в разговори с изпълнителни директори за това как ръководят компаниите си през този период на интензивна промяна, разказва Мат Гарет, управляващ партньор в, Salesforce Ventures, в статия за Еntrepreneur. Той споделя няколко съвета, които може да ви помогнат да ръководите по-добре екипа си в тези времена.
Проявете съпричастност и подкрепа на служителите в хоум офис
Улесняването на ежедневния живот на вашите служители показва, че се интересувате повече от това, което те могат да направят за вас, а също така означава, че можете да допринесете за подобрения в тяхното психично здраве, морал и производителност.
Малко след като започнаха ограниченията, Ник Мехта, изпълнителен директор на Gainsight, потърси начини да подкрепи служителите си, които работеха от вкъщи. Той създава Covid Counsel за наблюдение на бърнаута и стреса на служителите, когато те се приспособяват към работа от разстояние. Чрез него той изпраща еднократни стипендии за работниците, за да създадат своите домашни офиси. Редица служители на Gainsight са се възползвали и от щедрата PTO политика (политика на платено отсъствие, бел. ред.) на компанията.
Други изпълнителни директори отчитат приемането на подобни стратегии. В скорошно проучване на Salesforce Ventures, ръководената от мен група, 80% от анкетираните компании съобщават, че предлагат нови предимства като домакинство на сесии за медитация и обновяване на политиките за отпуск, за да помогнат на служителите да се изключват и да се грижат за психичното си здраве.
Компанията Highspot, например, въведе политика "без срещи" между 12 и 13 часа на обяд, за да улеснят времето за обяд на служителите с деца. "Ние се доверяваме на нашите мениджъри да създадат безопасна, гъвкава среда за своите екипи. Виждаме как нашите мениджъри преосмислят своите подходи към служителите", казва главният изпълнителен директор на Highspot Робърт Уахбе.
Приоритизирайте комуникацията и слушайте повече
Най-ефективните лидери създават среда за отворена комуникация, включително осигуряване на форуми за директни разговори по трудни теми. "Възможността да бъдем изслушани и да предоставим обратна връзка са най-добрите начини, по които успяхме да поддържаме морала. Когато служителите знаят, че могат да бъдат чути от различни области на компанията, те знаят, че са подкрепени", казва Мехта от Gainsight.
"Споделянето отвори нови пътища за подкрепа", Робърт Уахбе от Highspot. Той споделя, как веднъж мениджърът по човешки ресурси на компанията започнал среща със 100 души с упражнение по дишане. "Чрез истински диалог, честност и комуникация успяхме да покажем предизвикателствата, пред които сме изправени. Част от това да помогнем на хората да се чувстват по-удобно да говорят за своите нужди, е да им дадем да разберат, че не са сами", казва той.
Подсилвайте фирмените ценности
Създаването и поддържането на истински връзки между служителите е жизненоважно за здравето, удовлетвореността и представянето на служителите, особено когато всички са физически отдалечени. Михир Шукла, главен изпълнителен директор на Automation Anywhere, успява да разбере как се чувстват служителите чрез "пулсови" проучвания. Най-важната инициатива на компанията е онлайн събиране, наречено "TenForward Lounge" - дигитално пространство за събития, където служителите могат да участват в разговори чрез модератори и да споделят своите мисли и чувства. "Това е възможност за засилване на фирмените ценности", казва Шукла.
Ръководството на Gainsight също работи за изграждането и поддържането на своята общност. Компанията създава частен Digital Lounge, където екипът може да получи подкрепа, създават кръгли маси за групови дискусии и 10-седмична програма за обучение на мениджъри, където успешните мениджъри обучават другите как да ръководят дистанционно по време на кризата. "Много служители казаха, че се чувстват по-свързани с компанията, отколкото преди", казва Ник Мехта.
"Тази пандемия е трагедия с глобални и исторически размери. Всички сме загубили нещо. Някои от нас много повече от други. Но бях поразен от дума, която Михир Шукла използва в описанието си за нещата, които той слуша в разговори с екипа си: оптимизъм", разказва авторът на статията.
В проучване на изпълнителните директори на корпоративни технологии, което проведохме миналата есен, близо 90% от анкетираните ни казаха, че въпреки трудностите от изминалата година, те са оптимисти за бъдещето на отдалечената работа, казва още Мат Гарет, управляващ партньор в Salesforce Ventures. "Ако тези изпълнителни директори могат да водят уверено в такива непознати обстоятелства, като същевременно осигуряват растеж и насърчават екипа, всички ние трябва да имаме причини за оптимизъм", добавя той.
Източник: Мат Гарет, управляващ партньор в Salesforce Ventures за Entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.