Кой е местният гуру?

Кой е местният гуру?

Глобализацията на бизнеса създаде сложна и конкурентна среда. За да заемат лидерски позиции, компаниите трябва непрекъснато да лансират нови продукти и услуги. Приоритизирането на мултикултурна компания и разнообразието е дълъг път към разработването на нови идеи.

Тенденцията към дигитализация на различни аспекти на живота се наблюдава от сравнително дълго време. Започна много преди пандемията, но, разбира се, пандемията я ускори няколко пъти. Пазарът на труда тук не прави изключение. Не само професиите се появяват бързо или се прераждат, но и цели индустрии: видеопроизводство, анализът на данни, дигиталният маркетинг.

Ето пет съвета как да управлявате мултикултурен екип и да създадете приятелска и иновативна общност, в която множество гласове носят нови идеи, услуги и продукти и насърчават нестандартното мислене.

Научете се да се справяте с разликата в манталитета

Работейки с представители от всички континенти и много култури без изключение, мога да кажа със сигурност, че винаги трябва да държите една мисъл в главата си: хората, които са израснали в различна среда, е много вероятно да бъдат различни. Основното нещо е да не забравяте за това, независимо дали става въпрос за обикновен работен ден или за работа под стрес, дори и когато работите рамо до рамо от няколко месеца.

  • Баланс между работата и живота. Различните части на света имат собствено отношение към основните компоненти на живота: семейство, религия, работа. Например, за хората в Югоизточна Азия е важно да прекарват много време със семейството си. Те вероятно ще дадат приоритет на общуването с Бог и посещението на църква. Хората в Русия, от друга страна, често работят по 10-12 часа, понякога през почивните дни. Ние вземаме предвид тази функция и винаги поставяме разумни срокове за изпълнение на задачите, така че те да могат да поддържат баланса между професионалния и личния живот, който ценят.
  • Подчинение. Друга разлика между западната и азиатската култура е подчинеността и обратната връзка. На Запад отдавна се смята за норма откритото изразяване на мнение по работните въпроси, предлагане на подобрения или промени в текущите процеси и разумно спорене с мениджъра. В азиатската култура това все още е по-скоро изключение.
  • Черти на характера. Вежливостта е силната страна на хората в Югоизточна Азия; те обикновено са по-малко склонни да казват "не" направо. Когато направихме тестови обаждания до филипинския пазар, опитвайки се да продадем нашия продукт, няколко души, които изглеждаха много заинтересовани от нашия курс, зададоха умни въпроси и се приближиха към приключване на сделката. В един момент те поискаха да им изпратят инструкции как да платят за курса по имейл. Бях доста окуражен, че се съгласиха толкова лесно, веднага след първото обаждане. Представете си моето разочарование, когато се оказа, че това е учтив начин да приключим разговора, а не истинско желание да купувате от нас.
  • Критика. В американската култура всяка идея или предложение има потенциал да бъде оспорена, дори когато става въпрос за взаимодействия с клиенти. Работещите в Югоизточна Азия като цяло са по-лоялни и приветливи. По-трудно ми е да си ги представя да се карат с клиент.
  • Отношение към времето. Хората от различни култури имат много различно отношение към категорията време. Когато работите с испански партньори, ще отнеме време, за да свикнете не само със сиестата и фиестата, но и с факта, че времето преди и след тях също често става „полуработно“, а по-простите задачи може да отнемат малко повече време. Но благодарение на тях преосмислихме отношението си към почивката, а сега си позволяваме и кратки почивки, след което работим по-ефективно.

Избягвайте недоразуменията

За да свършите нещата по правилния начин, уверете се, че служителите разбират задачата. Когато давате задача на екип, фокусирайте се върху основните точки. От решаващо значение е да обясните ясно какъв резултат очаквате, включително крайните срокове. Чувствайте се свободни да помолите служителя да повтори как е разбрал задачата и да попитате как можете да му помогнете да я изпълни.

Насърчавайте творчеството

Създайте пространство, където всеки член на екипа на различни нива може да изрази своето послание и да бъде чут. Това може да бъде Basecamp, Notion или обикновен документ на Google, където всеки може да сподели своите идеи. Запишете тези идеи, тествайте ги и ги коригирайте, така че хората да почувстват, че мнението им се оценява. Но не забравяйте за изпълнението. Всяка идея се нуждае от подробен план за изпълнение, с всички отговорни хора и срокове. В противен случай брилянтната концепция ще остане на хартия.

Потърсете местен гуру

За да разберете как работят продажбите, маркетинга и рекламите в друга държава, консултирайте се с местни специалисти. Търсете ги в LinkedIn. Това дава възможност бързо да привлечете хора, подходящи за вас в тази платформа. Според нашия опит, за да получите изчерпателна картина на пазара, трябва да говорите с поне петима специалисти от ниво C.

Например, помолихме за консултация ръководителя на продажбите в Азия. Благодарение на експерта разбрах, че структурата на отдела винаги е двустепенна: квалификатори и ръководители на екипи, които сключват сделки. Основната задача на мениджърите по продажбите е да създадат емоционална връзка с потенциален клиент и да разрешат негов проблем. Научих също, че хора без опит в продажбите, но с техническо образование могат да бъдат наети като мениджър продажби в този регион.

Наемете най-добрите експерти

Когато наемаме специалисти, винаги искаме препоръки от предишните им работни места: как са със сроковете, колко са стресоустойчиви и креативни — въпросите зависят от позицията. Никога не наемаме човек без препоръки от последните двама работодатели. Освен това ние не се свързваме с тези, които той или тя е посочил в СV, а сами намираме бивши лидери и им пишем. Имало е случаи, когато кандидат е посочил свои приятели като лице за контакт.

Наемете не просто страхотни специалисти, но и най-добрите експерти в света във вашата индустрия. Ако това е услуга, тогава се свържете с момчетата от Four Seasons. Ако е продуктов дизайн, поддържайте връзка с Apple. Хората често се колебаят, защото смятат, че най-доброто е твърде скъпо, но това е ваш бизнес и вашата инвестиция ще се изплати.

Работата с мултикултурен екип осигурява огромна стойност и конкурентно предимство за бизнеса. Това отваря много възможности за разглеждане на продукта от различни ъгли, намиране на креативни решения и по-широко мислене. Като вземете предвид тези пет съвета, можете да управлявате добре ресурсите си и да разширите бизнеса си.

Източник: Роман Кумар Вяс е EdTech ентусиаст, инвеститор, ментор в 500 стартъпи, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ