Червените флагове в лидерството

Червените флагове в лидерството

Червените флагове в лидерството

Когато лидерството е разделено на най-основната и проста форма, то може да се сведе до едно кратко изявление: задаване на условията, необходими за вашите хора да печелят на работа. Това пише Марсел Швантес в статия за Inc. Той посочва четирите червени флага, които незабавно ще разкрият лошите мениджъри. 

Първи флаг - когато хората чувстват неуважение 

В анкета от 2020 г., проведена от ResumeLab за това какво прави някой лош лидер, беше установено, че тревожните 72% от изследваното население са били третирани по груб или неуважителен начин от шеф. Освен това близо 70% от анкетираните бяха критикувани пред връстниците си, а 83% от тях се чувстваха зле от това. И накрая, и може би най-лошият случай от всички, грабващите очите 42% от лошите лидери обвиняват другите за своите неуспехи, което 84% от служителите смятат за несправедливо.

Втори флаг - когато шефовете чувстват, че никога не грешат

Работили ли сте някога за мениджър, който винаги е прав, а вие винаги грешите? Може би някой, на когото е трудно да поема вина и никога няма да признае, че е направил грешка? Е, това е шеф, който е по-загрижен за запазването на репутацията си, отколкото за задоволяването на нуждите на екипа. Този тип поведение също е огромен червен флаг, който не можете да пренебрегнете.

Трети флаг - когато шефовете тормозят и унижават екипа

Изследванията показват, че една от най-честите форми на некомпетентно и деструктивно лидерско поведение е "дерайлираното лидерство". Това, казано накратко, са лидери, които могат да тормозят, унижават, манипулират или мамят. В подобни проучвания, разкриващи тъмната страна на лидерството, изследователите откриват, че лидерите могат да използват своите харизматични качества за лична изгода и злоупотреба и да се обърнат срещу това, което е добро както за последователите, така и за организацията.

Четвърти флаг - когато шефовете си приписват цялата заслуга за успеха 

Проучване на BambooHR помоли повече от 1000 базирани в САЩ служители да оценят 24 "типични поведения на шефа" от "напълно приемливо" до "напълно неприемливо". Най-лошото поведение, което шефът може да има на работното място? Това се свеждаше до приписване на заслугата за работата на служител. BambooHR установи, че 63 процента от респондентите казват, че това е неприемливо. Жените, по-специално, се чувстват още по-зле от това, че шефовете им погрешно си приписват заслуги за свършената работа като 71% от тях го определят като ​​най-лошото поведение. 

Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ