Как да създадете култура на собственост

Как да създадете култура на собственост

Когато един основател инвестира всичко от себе си в бизнеса, това се превръща в много специфичен тип собственост. Това обаче не означава, че основателите са единствените, които могат да почувстват силно чувство за собственост в една компания. Всъщност, изграждането на култура на собственост сред служителите може да доведе до резултати. Когато служителите смятат, че имат личен интерес в една организация и нейното бъдеще, те са по-ангажирани в представянето на компанията и са съсредоточени да дадат най-доброто от себе си.

Успешната култура на собственост е тази, при която служителите третират всяко решение, сякаш са собственик на компанията. Създаването на този тип култура не е лесно, но има начини да помогнете за насърчаване на чувството за собственост сред служителите.

Непрекъснато укрепвайте по-голямата цел на компанията и мястото, където служителите се вписват в нея

Каква е целта на компанията? Какви са целите на компанията? Всеки служител трябва да може да отговори на тези въпроси на своята организация. Само тогава те могат напълно да разберат къде се вписват в по-голямата картина и как могат да допринесат за по-високата цел. От лидерите зависи да съобщават тази по-голяма цел в цялата организация.

С непрекъснато подсилване служителите ще започнат да привеждат целта си в съответствие с целта на компанията и да изграждат нагласата, че това, върху което работят, допринася за по-голямата цел на компанията. Това внушава чувство за собственост у служителите, като придава смисъл на всичко, върху което работят. Всяка задача се превръща в стъпка напред в подкрепа на по-голямата цел на компанията, вместо обикновен елемент от контролния списък.

Насърчавайте служителите да управляват

Една от най-трудните части при създаването на култура на собственост е, че собствеността не може да бъде дадена - служителите трябва да са готови да пристъпят към чинията и да я приемат. И един от начините, по които могат да направят това, е като управляват.

Отворената комуникация между мениджърите и техните преки подчинени е един от начините за насърчаване на служителите да управляват. Срещите лице в лице, независимо дали са седмични или месечни, предлагат място на служителите да повторят текущите си приоритети и да обсъдят как те подкрепят приоритетите и целите на техните мениджъри.

Вместо да използвате това време, за да преминете през списък със задачи, върху които работи служителят, тези срещи трябва да служат като възможност за служителя да поеме отговорността върху работата си. Те трябва да напуснат тези срещи, знаейки, че оказват значително влияние в организацията и да мислят как могат да продължат това.

Управлението също означава да общувате, когато нещо може да не върви както трябва. Ако срокът не бъде спазен или служител се бори със задача ⁠— тези препятствия трябва да бъдат споделени с по-широкия екип, тъй като това се отразява и на тях. Собствеността създава ангажимент за постигане на нещо до самия край и преодоляване на всякакви препятствия, които могат да възникнат в процеса, колкото и трудни да са те за навигация.

Изградете основа на доверие

Да имаш дял в една организация и нейния успех идва не само от вярата в компанията и нейната цел, но и от вярата в хората зад нея. Единственото най-важно нещо за изграждането на сплотен екип на работното място е доверието.

Един от най-простите начини за изграждане на доверие сред хората в една организация е да бъдете хора. Звучи невероятно клише, но доверието идва от това да си уязвим, да показваш емоции и да се свързваш с другите на по-лично ниво. Това не означава да споделяте всеки интимен детайл от живота си, но предлагането на подробности за дейности през уикенда, разказването на няколко шеги или дори храненето като екип може да създаде по-силна връзка на работното място.

Доверието в организацията също така създава безопасно пространство за служителите да разкриват притеснения, да споделят идеи или да помолят за помощ. Хората са склонни да държат в себе си страхотни идеи, защото се страхуват как ще реагират другите или се смущават да помолят за помощ, когато имат нужда от нея.

Организациите, които насърчават приветлива и спокойна среда, в която хората се чувстват в безопасност, ще видят по-голямо екипно сътрудничество, защото нищо не пречи на хората да изразят мнението си.

Споделяйте ясни цели, но позволявайте свобода при постигането им

Ясното разбиране на това, което се очаква от екипите, без да се диктува как да се постига, дава на хората автономия да свършат работата по своя начин и все пак да постигат резултати. Когато служителите проправят собствен път за постигане на нещо, това създава по-голяма мотивация и те се чувстват още по-привързани към нея, защото наблюдават целия процес при техните условия от началото до края.

Може да има хора, които се нуждаят от помощ, защото никога преди не са изпълнявали подобна задача. В тези случаи е най-добре да предложите няколко варианта, по които служителите могат да стигнат до крайната цел, за да могат сами да видят кой начин работи най-добре и да продължат да се развиват, докато научават повече.

Изграждането на култура на собственост в рамките на една организация може да бъде предизвикателство, защото това е нещо, към което всеки трябва да се присъедини. Но като помагате на служителите да разберат къде се вписват в една организация и как оказват влияние, те ще имат по-голям личен дял в компанията и ще почувстват по-голямо чувство за собственост върху това, което правят.

Източник: Дийн Гуида за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ