Как Марк Зукърбърг избира хората, с които работи
„Персоналът е политика“, казват в правителствените кръгове в САЩ, което означава, че работата, която успяват да свършат лидерите, зависи в голяма степен от хората, които самите те са възложили изпълнението на техните планове. Това важи и за бизнес средите, където хората, с които избирате да работите, оказват още по-голямо влияние върху вашата кариера.
„Ти си средното от петимата души, с които прекарваш най-много времето", е друг популярен израз, илюстриращ взаимозависимостта между хората в работата. Хората, с които избирате да работят, оформят не само работата, която вършите, но и вас самите като личност. Ние копираме поведението и често си присвояваме ценностите и идеите на хората, с които прекарваме най-много време. Трудно може да намерите хора, с които прекарвате повече време, отколкото с колегите си в работата.
Имайки всичко това предвид, как трябва да избирате хората, с които работите? Разбира се, има множество статии, предлагащи съвети за наемане на служители и избиране на правилната компания, за която да работите. Интервюта с два топ лидера в технологичния сектор обаче показват, че има един въпрос, които може да ви помогне да насочите мисленето си в правилната посока, независимо от това дали назначавате изпълнителни директори или избирате първата си работа след университета.
Представете си алтернативна реалност, в която той е ваш шеф
В скорошен подкаст с компютърния учен от Масачузетския технологичен институт Лекс Фридман, изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг разкрива, че твърдо вярва в идеята, че човек заприличва на хората, с които прекарва най-много време.
„Винаги съм фокусиран върху хората и мисля, че най-важното решение, което вероятно ще вземете, когато учите в колежа, е с какви хора да се обградите“, казва Зукърбърг. „Това се дължи на факта, че с времето заприличвате на хората, с които сте се обградили“, добавя той.
Как Зукърбърг препоръчва да изберете хората, с които прекарвате най-много време? За целта той съветва да отговорите на един прост въпрос: „Бих ли искал този човек да бъде мой шеф?“.
По думите на Зукърбърг този подход работи еднакво добре при подбирането на колеги, служители или партньори в някакъв проект. Каквато и да е връзката ви в живота, представете си алтернативна реалност, в която този човек е ваш шеф. Ако тази идея ви кара да искате да избягате с писъци от стаята, то може би е добре да избягвате контактите с този човек и в реалния живот.
Зукърбърг обяснява философията си за избор на сътрудници в отговор на въпрос за това как младите хора могат да начертаят курс в живота, с който се гордеят, като пояснява, че все още използва същия подход при наемането на нови служители и днес.
„Ще наема някой, който да работи за мен, само ако мога да си представя ситуация, в която аз бих работил за него. Ако компанията беше негова и аз търсех работа, щях ли да съм доволен от възможността да работя за него?“ , казва той.
Ако не искате да работите за него, не работете с него
Зукърбърг не е единственият, който предлага този въпрос. В разговор с основателя на LinkedIn Рейд Хофман, основателят на Strip Патрик Колисън казва, че винаги си задава три въпроса преди да назначава някой на управленска роля. Един от тези въпроси е:„ Достатъчно добър ли е този човек, за да искате да работите с него?“.
Подобно на Зукърбърг, Колисън разбира, че най-добрите сътрудници оформят както успехите в работата, така и нашите личностни характеристики. Ако не желаете да признаете, че понякога другите знаят нещо, което вие не знаете, и че имат по-добри идеи от вас, няма как да се превърнете в най-доброто си Аз. Иначе казано, ако не можете да си представите, че някой друг ви ръководи, това означава, че не го уважавате достатъчно, за да прекарвате по-голямата част от времето си с него..
Така че следващия път, когато решавате дали да работите в тясно сътрудничество с някого, независимо от това дали го наемате за член на вашия екип, дали си партнирате с него по важен проект или просто избирате съквартирант, отделете минутка, за да си представите другия човек като ваш шеф. Ако тази идея ви притеснява, потърсете друг сътрудник.
…………….
Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.