Какви са вашите силни страни?

Какви са вашите силни страни?

Един от най-често задаваните въпроси по време на интервю за работа е: „Какви са вашите силни страни?“

Когато имате ясна представа за това, което може да предложите на вашия работодател, вие имате по-голям шанс да се представите добре на интервюто за работа и да спечелите така желаната позиция. Кои области обаче са тези, които трябва да подчертаете? Кои са вашите качества, умения и силни страни, върху които трябва да се акцентира?

Макар че т. нар. „твърди умения“, които най-общо казано могат да бъдат сумирани под шапката на вашата квалификация и образование, са необходими за изпълнението на работата, за която кандидатствате, „меките умения“, известни още като „социални умения“, са тези, които могат да ви помогнат да изпъкнете пред другите кандидати за работата.

Или поне до такова заключение стигат от компанията NetQuote, която е направила прочуване на нагласите на работодателите и по-конкретно на качествата и силните страни, които те търсят в кандидатите за работа. Това са петте най-често срещани отговори на въпроса „Какви са вашите силни страни“, които работодателите искат да чуват от своите бъдещи служители:

1. „Добър съм в решаването на проблеми“

В каквато и сфера да работите, способността да решавате проблеми е универсално умение, което може да бъде приложено навсякъде. Цели 42% от анкетираните мениджъри, отговарящи за назначаването на нови служители, са избрали този отговор като една от трите най-важни силни страни на кандидатите за работа.

„В сравнение с някои други силни страни, решаването на проблеми се приема като по-стабилно и непреходно умение, което е от непосредствена полза за компанията“, казва Рита Мърфи, говорител на NetQuote.

„Способността за решаване на проблеми предполага, че кандидатът притежава и редица други умения, включително критично мислене, стратегическо мислене и лидерски качества.“ , добавя Мърфи.

Демонстрирайте вашите умения за разрешаване на проблеми като дадете пример с конкретни резултати, които сте постигнали в предходната си работа. Например, може да кажете нещо от рода на „По време на двугодишният ми престой в компанията X, аз успях да увелича удовлетвореността на клиентите от обслужването в моя отдел с 25%“.

2. „Аз съм добър комуникатор“

Добрите комуникационни умения продължават да бъдат от ключово значение при търсенето на работа.

„От LinkedIn публикуваха списък с умения, които всички кандидати за работа трябва да притежават през 2018 г. Комуникационните умения бяха на първо място“, казва Мърфи.

Всъщност, 32% от мениджърите, участвали в проучването на NetQuote, са избрали добрите комуникационни умения като най-важната силна страна на един кандидат.

„Комуникацията не включва само уменията за говорене, но и способността да ръководите, да критикувате и да търсите помощ. Способността да боравите с различни комуникационни методи също така показа и висока емоционална интелигентност“, добавя Мърфи. 3. „Зная как да управлявам времето си“

Цели 30% от мениджърите, участвали в запитването, са заявили, че управлението на времето е важно качество, което търсят в кандидатите за работа.

„Управлението на времето не приключва с изпълнението на дадена задача в срок. Работодателите се интересуват и от това как използвате времето си, докато изпълнявате тази задача.“, казва Мърфи.

Демонстрирайте уменията си в тази област като споделите начина, по който приоритизирате ежедневните си задачи.

„Добре е да покажете, че инвестирате по-голямата част от вашето време и енергия в най-важните проекти и че знаете как да разграничавате задачите от критично значение от тези, които могат да почакат. Друг добър начин да покажете, че знаете как да управлявате вашето време, е като акцентирате върху добрия баланс между вашия професионален и личен живот, който сте успели да постигнете. Мениджърът, провеждащ интервюто за работа, най-вероятно няма да ви попита за детайли от личния ви живот, но споделянето на вашите хобита и лични проекти може да послужите за пример, че разполагате с нужните умения за да разпределяте адекватно времето си между няколко дейности.“, съветва Мърфи.

4. „Аз съм искрен и честен“

В съвременната бизнес среда, където прозрачността става все по-важна, честността се превръща в изключително ценно качество за всички служители. 21% от мениджърите, участвали в проучването на NetQuote, биха искали да получат този отговор от кандидатите за работа.

„Работодателите искат да знаят, че във ваше лице имат надеждни служители, на които могат да се доверят. Поддържането на прозрачност и почтеността на работното място не е никак лесно, особено когато става въпрос за силно конкурентните индустрии. Честността е още по-важна в случаите, когато става въпрос за кандидат, който се бори за спечелването на управленски пост.“, казва Мърфи.

За да демонстрирате, че сте че сте честен човек, споделете с интервюиращия мениджър случай, в който сте направили някаква грешка, и обяснете как сте я коригирали. Така мениджърът ще получи добра представа за способността ви да се справяте с трудни ситуации и вашата готовност да поемате отговорност за собствените си грешки и да се учите от тях.

5. „Аз съм амбициозен“

Високата амбиция е петото най-важно качество, което мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители, търсят в кандидатите за работа. 20% от мениджърите, участвали в запитването на NetQuote, ценят амбициозността като важна силна страна на служителите.

Демонстрирайте вашата амбициозност, като споделите къде виждате себе си след 5 години. Работодателите не търсят хора, които се интересуват само от краткосрочното подсигуряване на работа, а кандидати, които имат планове за бъдещето, върху които вече са започнали работа. Те искат служители, които гледат на бъдещето си в компанията в дългосрочен план.

Стефани Воза за FastCompany.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ