Какво говори вашият дрескод за стратегията ви за наемане на работна сила
Ние сме в исторически недостиг на работна ръка. Хората не само не кандидатстват за свободни работни места, те дори отказват работни места или масово оставят съществуващите. В същото време мениджърите по наемане работят усилено за подобряване на разнообразието. От изобилие от предимства до нови тактики за набиране на персонал, фирмите прилагат множество подходи, за да задоволят непосредствените нужди от работна ръка и дългосрочните цели за наемане. Ето един, който може да помогне и на двата фронта: Откажете се от дрескода.
Наскоро една приятелка ми разказа как ежедневните облекла от ерата на пандемията са навлезли тройно в нейната практика. По време на среща на персонала нейният екип се съгласил, че обличането за работа не е от съществено значение. Всъщност удобните дрехи направили работата по-приятна и намалили разходите им за работа там. Същата тази приятелка ми сподели в друг разговор как е помолила детето си да смени облеклото си за интервю в колежа, понеже според нея трябвало да бъде облечена в класическа рокля, за да направи по-добро впечатление.
Тези две различни ситуации показват, че ние все още свързваме определен външен вид, облекло, цвят на косата и стилове с това да бъдем "впечатляващи", "професионални" или да се вписваме в конкретна роля. Финанси? Скъп костюм. Техника? Качулка и спортни дрехи. Жена, водеща на новини? Рокля. Учител? Без видими татуировки.
Американците са особено възмутени от самото понятие за класови различия. Реалността обаче е, че все още има компании, дори цели индустрии, които наемат много малък набор от кандидати. Например, до 80% от служителите на инвестиционни банки са извлечени от малък списък от целеви училища. "Целеви училища" е код за елитни университети, доминирани от много богатите. Така цикълът тихо се увековечава.
Разбира се, има смисъл за всяка компания, която се бори с недостиг на работна ръка, да разшири списъка си с университети, достойни за набиране на персонал. Но също така е време да преосмислим дрескода, докато се занимаваме с целите на персонала.
НАСА е организация, която работи усилено, за да разшири своя талант от десетилетия. Нейните усилия за DEI (разнообразие, справедливост и приобщаване) са широки и впечатляващи. Малко известен пример обаче е, че през 2008 г. Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА издаде бележка, в която се казваше: "Ние премахваме дрескода. Стига да не обиди някого, не се колебайте да бъдете това, което сте", а посланието беше: "Искаме да приложите личността си на работа". Организацията, синоним на гениалност и иновация, казваше на глас: "Всеки е добре дошъл тук".
Виждаме как ефектите на работното място на пандемията и баланса между професионалния и личния живот оставят траен отпечатък върху нашата култура. Някои смятат, че ежедневното облекло на работното място ще бъде едно от тях. Но ежедневието не е единственият маркер за приобщаваща мода. Срещам такива, които никога не са се замисляли дали текстурата, цветът или стилът на косата на човек са показателни за способността им да изпълняват дадена професия. Но кога за последен път сте виждали водещ на новини с нещо друго освен с най-елегантната прическа.
Един ангел инвеститор наскоро ми каза, че работата в бизнеса е свързана с поставяне в кутия. Той установи, че предприемачеството е свързано с това да мислиш и да бъдеш извън тази кутия, за да вдъхновиш иновации. Време е най-после да се откажем от дрескода и да мислим повече за резултатите, а не толкова за тоалетите.
Източник: Мишел Манафи за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.