Пет бизнес навика, от които трябва да се откажете

Пет бизнес навика, от които трябва да се откажете

Не е нужно да се променяте за една нощ. Ако видите, че имате повече от един от тези навици, изберете един от тях, който да нарушите, и след това преминете към следващия. Но колкото и време да отнеме, това са петте лоши бизнес навика, които трябва да спрете незабавно. Не се притеснявайте за реда им, просто започнете с един още днес, пише Дилън Оглин за Еntrepreneur. 

1. Спрете да задавате ценови капани за себе си 

Как да накарате някой да купува от вас, вместо от конкурент? Може би безплатна пробна версия или цена наполовина? Това може да работи, ако вашият бизнес продава хартиени кухненски ролки, но аз обикновено насочвам учениците си в обратната посока  —  таксувам по-висока цена. Когато паднете на ниска цена, вие слагате капан, в който да попадне вашият бизнес. 

Таксуването на висока цена изисква увереност, вяра в стойността на вашето решение спрямо решението на конкурента. Бъдещите предприемачи, на които им липсва това доверие, често смекчават несигурността си, като налагат по-ниска цена. Те се надяват, че ниската цена ще отлепи някакъв пазарен дял, защото в сърцето си не вярват, че заслужават този пазарен дял.

Цената може дори да е достатъчно ниска, че да не оправдава времето им. Често изтъквам, че когато всичко е казано и направено, виждам хора, които правят под $10 на час при ниските цени, които таксуват. Голяма част от ранния ви бизнес ще дойде от препоръки от ваши потребители и новият човек винаги ще пита последния по колко сте го таксували. И той или тя няма да плати по 3000 долара, ако последният е платил по 500 долара.

Това е ценовият капан  —  хората се забиват на ниската цена, която определят с години. Те се отказват преди да успеят наистина да наберат инерцията, от която се нуждаят, за да повишат тези цени до ниво, което оправдава усилията им. Не се страхувайте да таксувате в съответствие с предоставената от вас стойност. Особено в сферата на отношенията бизнес-бизнес, повечето купувачи не търсят възможно най-ниската цена  -  те търсят най-доброто възможно решение. Ако можете да предоставите това решение, таксувайте го.

2. Не създавайте уебсайтове и визитки, преди да направите продажба 

Настръхвам при мисълта за броя на създадените от мен уебсайтове, визитните картички, които поръчах, флаери, които отпечатах, видеоклипове с обяснения, които направих, блогове, които написах – време, пари и усилия, всичко на вятъра, защото бях пропуснал стъпката за потвърждение, че пазарът всъщност искаше това, което се опитвах да продам.

Сайтът и визитката често се превръщат в извинение. Работейки върху тях, хората могат да се почувстват сякаш са "в бизнеса" и са продуктивни, но наистина се бавят с времето, отлагайки тежката и понякога страшна работа да застанат пред клиентите, да възхвалят своето ценностно предложение и да поискат тяхната кредитна карта. Бизнесът не се определя от уебсайт или визитна картичка. Бизнесът се определя от неговите продажби.

3. Не създавайте продукта или услугата, преди да извършите продажба 

Това върви ръка за ръка с горното. Защо създавате продукт, който все още не сте продали? Ако никой не го е купил, откъде знаете дали някой изобщо ще го иска, пита авторът на статията. 

Компаниите продават предварително продукти през цялото време. iPhones, видеоигри, VR очила, Model 3 на Tesla — хората се подреждат за тези продукти само въз основа на концептуални чертежи.

"Моят пример е следният - продадох на около 20 души първата си образователна програма, преди да проектирам един модул или да заснема минута видео съдържание. Бях честен с тях. Курсът все още не е стартиран, но смятам да го стартирам след 60 дни и вие ще бъдете сред първите, които ще имат достъп до него. Ако нещо се случи и курсът не се проведе, ще ви върна парите", обяснява Дилън Оглин. 

4. Спрете да изграждате бизнеса си върху най-ниската цена

Повечето купувачи не търсят най-ниската цена. Те търсят най-доброто решение. За да процъфтява вашият бизнес, ще трябва да започнете да мислите по този начин.

Бъдещите предприемачи често нямат увереността, че някога ще направят продажба и това се превръща в самоизпълняващо се пророчество. Ако марката ви е ясно съставена от евтини  продукти, защо някой трябва да купува от вас, дори ако ги предлагате на най-ниската цена? Това е състезание към дъното и вие не искате да участвате в него.

"Това не се отнася само за физически неща, които можете да докоснете или видите. Има смисъл да плащам на моите отдалечени служители повече от пазарната ставка за техния труд. Искам много лоялен екип, който върши отлична работа. Това ми позволява да начислявам премиум цени и да привличам лоялни клиенти, което струва много повече за моя бизнес от "излишните" заплати, които им плащам. О, и това е просто правилното нещо", казва Дилън Оглин.

5. Спрете да изграждате бизнеса около вас 

Това е един от най-трудните за прекратяване навици, особено за самостоятелните предприемачи. В началото на вашия бизнес сами ще изпълнявате много задачи. Лесно е да се впуснете в мисленето, че никой не може да се справи с всички тези задачи като вас. Не правете тази грешка! Проектирайте всеки аспект от вашия бизнес с очакването, че в крайна сметка някой друг ще поеме тази роля, дори ако въпросният човек върши работата само на 80% толкова добре, колкото вие самите. Все още можете да сте под ръка, за да действате като контрол на качеството за последните 20%. Но в крайна сметка можете да наемете някой друг, който да извършва контрол на качеството.

Ако изградите своя бизнес около себе си,  ако не проектирате бизнеса си до точката, в която сте заменяеми, то  тогава той ще ви притежава. Ще се разпадне, ако решите да си вземете почивка или да се сблъскате със спешна семейна ситуация. 

Започнете с мисълта за края. Ако искате да продадете бизнеса си, да пътувате по света, да прекарате време със семейството си, да се пенсионирате по-рано или да създадете четиридневна работна седмица, градете от самото начало с идеята, че бизнесът ще продължи, дори ако напуснете. Когато целта е да изградите стила на живот на вашите мечти, тези грешки могат да ви върнат години назад. 

Източник: Дилън Оглин за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ