Създавайте икономика на признаване

Създавайте икономика на признаване

Хората обичат да се чувстват оценени. Бизнес лидерите, които показват признателност към своя екип, дават на компаниите си конкурентно предимство, като предпазват талантливите си хора от това да отидат в друга конкурентна фирма.

Поддържането на вашите хора щастливи и мотивирани е от решаващо значение за оцеляването на вашата компания поради ефекта на лоялността. Това се случва, когато привлечете и мотивирате таланта си, така че те да се радват да работят при вас и да предоставят на клиентите си страхотно обслужване и да измислят нови продукти.

Не забравяйте да поддържайте и клиентите си доволни, тъй като стойността на всеки един от тях се увеличава във времето. Нещо повече, тези доволни клиенти с нетърпение разказват на потенциалните ви клиенти каква стойност им предоставя вашата компания.

Ползите за бизнеса от показването на такава признателност са значителни. Според New York Times признателността води до "по-ниско ниво на текучество, по-малко пропуснати дни, дори и до намаляване на злополуките на работното място". Нещо повече, липсата на признателност може да накара хората да напуснат. Две трети от работниците в проучване от 2017 г. разказват, че вероятно ще напуснат работата си поради липса на признателност, отбелязва Times.

За да покажете признателност, първо трябва да разберете, че хората могат да се чувстват оценени по различни начини – включително време, похвала или чрез получаване на подаръци.

Ето три неща, които трябва да направите, за да покажете своята признателност към служителите по начини, които ще означават много за тях.

1. Определете "езика на признателност" за всеки служител 

"Езиците на любовта" обясняват как хората предпочитат да дават и получават обич, които брачният съветник Гари Чапман и психологът Пол Уайт адаптираха за работното място като "езици на признателност".

Как обаче бизнес лидерите идентифицират тези езици на признателност? В минната компания Pete Lien & Sons, в Рапид Сити, Южна Дакота, работниците, които прекарват дните си в пробиване, взривяване и товарене на ламарина в камиони носят каски, всяка от които има "цветен стикер, чиято икона символизира един от тези четири езика на признателност", съобщава Times.

Например, синьото означава думи на утвърждаване, а зеленото означава качествено време. Един прост начин да определите кой от тези четири езика е най-подходящ е да проучите хората си – да ги помолите да подредят четирите по важност за тях езика на признателност. От там можете да оцените работата за вашата компания.

2. Покажете своята признателност

Бизнес лидерите трябва да покажат своята признателност към работниците чрез това, което правят. Например, Евън Уилсън, главен директор в базираната в Канзас Meritrust Credit Union, моли преките си подчинени да направят такова проучване. 

Той оставя вратата на офиса си отворена за служители, които искат да им бъде отделено време. Той също така призовава мениджърите да се оценят своите умения, оценявайки дали те са достатъчни или трябва да се подобрят.

За служителите, за които подаръците са езикът на признателността, Раджиев Капур, главен изпълнителен директор на маркетинговата фирма 1105 Media, използва червена неонова светлина, отбелязва Times. Капур включил такава светлина към бюрата на служителите, които са имали силни продажби през определена седмица. Капур изчислил, че светлината му струва 10 долара, но тя мотивирала всичките му служители по продажбите да се представят по-добре. 

Не правете обаче грешката да обещавате да покажете признателност и след това да не изпълните обещанието си.

3. Създайте икономика на признаване

Ако искате да направите оценката част от вашата култура, трябва да създадете икономика на признаване. Може би ще искате да почерпите вдъхновение от Капур. Той изисква от мениджърите да изненадват по един служител на месец с, да речем, карта за подарък от 50 долара за масаж.

Всеки от неговите фирмени подразделения признава служителите за тримесечието и годината със сертификат и бонус от 500 долара или повече. И накрая, всяка седмица Капур подчертава постиженията на персонала с имейл "Седмицата в добри новини", пише Times.

Направете тези три неща и вашата компания ще направи служителите и клиентите по-щастливи.

Източник: Питър Кохан, основател на Peter S. Cohan & Associates, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ