Тихият език на лидерството
Лидерите винаги се забелязват без значение ситуацията, в която се намират. Независимо дали при лична среща или сред множество, те изпращат невербални сигнали, от които околните си правят съответните изводи. Трябва да се намери правилният баланс между демонстрирането на сила и власт, от една страна, и на топлина и състрадание, от друга.
Ето 8 от най-разпространените сигнали, на които хората обикновено реагират:
Дръжте главата изправена. Говорейки пред публика, лидерът трябва да държи главата си изправена, не наклонена настрани, казва Карол Гоман, автор на книгата "The Silent Language of Leaders". Можете да наклоните глава леко назад, но не прекалявайте, за да не ви сметнат за арогантен човек.
Визуалният контакт. Тук също важи правилото за сдържаност. Когато избягвате контакт с очите, хората ще помислят, че мамите. Но ако го правите прекалено често, ще го сметнат като вмешателство. Гоман съветва да се съсредоточите върху триъгълника, който образуват очите и челото. Ако погледнете по-ниско, могат да сметнат, че се държите неподходящо.
Посочването. Когато посочвате е добре да го правите с цяла ръка, а не само на показалец, казва Джо Наваро, бивш агент на ФБР и автор на книгата "What Every Body is Saying". Когато човек използва само показалец, изглежда прекалено агресивен.
Умиротворяващи жестове. Когато хората са угрижени, те често докосват шията си, издърпват яката на ризата си или приглаждат косата си, казва Наваро. Лидерите трябва да избягват подобни действия, тъй като се очаква те да са спокойни, да се владеят. Ако лидерът покаже загриженост, ще притесни всички други. Необходимо е да обръщате внимание на такива жестове и сред служителите. Може да е необходимо да създадете първо среда на комфорт, преди да започнете да работите продуктивно.
Събирането на пръсти. Когато сте седнали или изправени, ръцете е добре да се съберат в пръстите, за да предадете на другите, че сте уверени в себе си, казва Наваро.
Движете се. Лидерите трябва да се движат по сцената по време на презентация, за да предават енергията си на околните и да мотивират публиката, казва професор Ейми Къди от Harvard Business School. Най-добре е да ходите по сцената, да спрете за кратко, а след това да започнете да се движите отново. Твърде много движение, също действа объркващо.
Силата на паузата. Когато говорите бавно и с паузи, също добавяте доверието към себе си. Колкото по-бързо говорите, толкова по-малко надеждните сте за своята публика, казва Къди.
Източник: The Wall Street Journal
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.