Три знака, че не можете да имате доверие на ваш колега

Три знака, че не можете да имате доверие на ваш колега

Освен ако не сте солов предприемач, ще трябва да се научите да разчитате на вашите колеги, ако искате да постигнете успех. За целта е нужна добра отбрана връзка и непрекъснат контакт. Вашата собствена репутация и напредъка, които ще постигне вашата организация, зависят много от това какво другите казват за вас.

Как обаче да разберете на кои хора можете да имате доверие и на кои – не?

Наблюдавайте колко съвестни са те

Когато опитвате да осъществите някакъв проект, имате нужда от хора, които си вършат работата добре и поемат отговорност за своите действия и решения. Иначе казано, трябват ви съвестни хора.

Има няколко неща, по които може да разберете дали пред вас стои съвестен човек. На първо място, този човек най-вероятно ще има репутацията на някои, които изпълнява щателно задълженията си. Това означава, че винаги е добре да изслушвате онези хора, които постоянно биват посочвани от другите като сериозни и които са познати с успехите си по други проекти.

На второ място, съвестните хора могат да бъдат разпознати по нивото на грижа, която личи от продуктите и услугите, за които те отговарят. Ако един служител непрекъснато бърка имената на своите колеги и клиенти, то той определено не отделя много внимание на важните подробности. Тези малки грешки са знак, че трябва да следите по-внимателно работата на този човек.

На последно място, съвестните хора обикновено могат да управляват ефективно своето натоварване. Служителите, които казват „да“ на всяко предложение няма да могат да изпълнят всичките си задължения. По-добре е в екипа ви да има хора, които знаят как да прриоритизират задачите си, защото когато ги помолите за помощ, ще знаете, че можете да разчитате на тях.

Обърнете внимание на начина, по който си взаимодействат с останалите

Друг ключов елемент на доверие е получаването на признание за положения труд и добре свършената работа. Понякога усилията, положени от даден служител са повече от очевидни, но много често (особено в началото на кариерата) работата на човек се разглежда просто като част от групови усилия, които се представят от ръководителя на екипа или друг по-висшестоящ мениджър.

За това е важно да се вслушвате в начина, по който хората, отговорни за работата на екипа, говорят за своите колеги. Споменават ли постоянно други хора, които са изиграли значителни роли в осъществяването на даден проект? Когато те говорят рутинно по този начин за колегите си, може да сте сигурни, че те ще отдават заслуженото на всички, които са допринесли с нещо за общ успех.

Също толкова важно е да обърнете внимание на начина, по който хората говорят за провалите си. За лидерите е важно да защитават екипите си, поемайки отговорност за неуспехите и провалилите се проекти. Това означава, че трябва да бъдете особено внимателни с лидерите, които рутинно обвиняват другите за провалите, настъпили под тяхно ръководство.

Слушайте какво казват за другите

Първоначално може да ви се струва забавно да имате колега, които клюкарства и постоянно се оплаква, но в крайна сметка трябва отбягвате този тип служители.

Те създават негативна среда със своите язвителни коментари за другите. Ако те се оплакват от другите пред вас, най-вероятно се оплакват и от вас пред тях. Най-добре е да не ангажирате твърде много от вниманието си с човек, които в крайна сметка печели внимание с негативните си коментари и очернянето на чуждата репутация.

..................

Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ