Как да се отървете от токсичния позитивизъм на работното място?

Как да се отървете от токсичния позитивизъм на работното място?

Всички знаем, че чувствата са силно заразни и позитивизмът може да помогне на другите около нас да се чувстват по същия начин. Нека обаче бъдем искрени за момент – понякога животът не e розов.  Някои дни не са добри и в много случаи позитивизмът не е най-добрият начин да се справим с този проблем.

Изследванията потвърждават това заключение. Едно 10-годишно проучване за използването на техники за заобикаляне на реалността – преструване, че нещата са наред, вместо да им се обръща нужното внимание, когато очевидно не са; установява, че това може да увеличи хроничния, остър стрес и да бъде свързано с дългосрочни депресивни симптоми.

В моя опит като специалист по емоционална интелигентност и човешко поведение, нашите работни места стават все по-фокусирани върху благосъстоянието на служителите. Това е изключително позитивна тенденция, но и лесен начин хората да се чувстват принудени да демонстрират оптимизъм, , независимо от реалните обстоятелства. В много фирмени култури се наблюдава токсичен позитивизъм, който принуждава хората да останат оптимисти или да мислят позитивно, независимо от реалните обстоятелства – например, загуба на ключови клиенти, замразяване на бюджети и бонуси или съкращения в целия екип. И тази тенденция става все по-широко разпространена: едно проучване на блога за работното място Science of People установява, че почти 68% от хората са били обект на токсична позитивност през последната седмица.

Фундаменталните основи на взаимоотношенията между хората са изградени върху доверие. Доверието се създава чрез честност и прозрачност, отговорност и достоверност, както и чрез емпатия и уязвимост. Изисква се да бъдеш автентичен – а фалшивата позитивност не е такава. Ако мога да видя, че оптимизмът ти е преструвка, как мога да се доверя на другите неща, които казвате? Чувствам ли се в безопасност да бъда автентичен или и аз трябва да се преструвам и да демонстрирам позитивизъм?

Когато токсичният позитивизъм пусне корени, той се отразява на всяка част от работно място – от културата до представянето и психичното здраве. В крайна сметка това се отразява на цялостния успех на всеки човек и на неговата организация. Ето пет стъпки за противодействие  на токсичната позитивност на работното място.

Приемете реалността

Светът не е перфектен; ние не сме перфектни. Нещата ще се объркват и понякога ще грешим. Единственото нещо, върху което имаме контрол в този свят, е как избираме да реагираме – нашата реакция трябва да бъде автентична и искрена. Реагирайте по подходящ начин на работната ситуация, с правилната интензивност, без да е необходимо насилствено токсично позитивно отношение.

Адресирайте директно емоциите

Няма такова нещо като „добра“ или „лоша“ емоция. Макар че сме склонни да мислим, че позитивността е попада в първата графа, това не е така. Трябва да се съсредоточим върху това дали дадена емоция е подходяща за ситуацията и дали интензивността, с която я изпитваме, е съответства на събитията. Изпитваме емоции по някаква причина. Признайте и разберете какво движи една емоция, за да може тя да бъде обработена, преди да продължите напред.

Разберете как се чувстват хората около вас

Нашите емоции влияят на хората около нас. Хората обаче могат да забележат неискрената емоция отдалеч. Имитирането на емоция е задаване на стандарт в работната среда за това кое е приемливо и кое не. Няма как да бъдат изградени доверие и уважение няма, когато хората не са автентични или искрени.

Задавайте правилните въпроси и отговаряйте на питанията на другите

Комуникацията винаги е ключова за работната среда и способността за ефективна комуникация пряко влияе върху фирмената култура. Когато изпитваме някаква форма на интензивна емоция, имаме какво да кажем. Задавайте правилните въпроси, за да разберете по-добре какво движи емоциите на друг човек. Отговорете на въпросите, които другите имат, и предоставете информацията, от която се нуждаят, за да могат да продължат напред.

Развивайте емоционалната си интелигентност

Реалистично погледнато, знаем, че добрата култура на работното място е тази, при която всички емоции се проявяват по подходящ начин. В някои ситуации това може да е оптимизъм, а в други случаи може да е тъга, гняв, разочарование, страх или фрустрация. Нека не съдим емоциите на другите. Оценявайте ги и направете каквото е необходимо, за да се уверите, че те са осъзнати и обработени, преди да продължите напред.

………….

Ейми Джейкъбсън, автор на „The Emotional Intelligence Advantage: Mastering Change and Difficult Conversations“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Проект: Здравните кабинети в детски градини и училища с нови изисквания и дейности
Времето: Непосилна жега от 37-42 градуса, а привечер - гръмотевици
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Меси получи наказание за отказа да играе в Мача на звездите в САЩ
Гърция поиска помощ от ЕС в борбата с горските пожари
Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
На днешната дата, 27 юли. Имен ден празнуват Добрин, Добри и Панталей