Три начина за изграждане на доверие в екипа при дистанционна работа
Разпространението на "Делта" варианта на Covid-19 обърка плановете за връщане в офисите като някои решиха да направят уговорките за отдалечена работа постоянни. До 2025 г. 36,2 милиона американци ще работят от вкъщи, което е 87% увеличение спрямо нивата преди пандемията, показват резултатите от проучване на Upwork от декември 2020 г.
Докато много служители се радват на предимствата на дистанционната работа, някои работодатели остават предпазливи. Едно от основните препятствия в тази ситуация е ефективната работа в екип. За повечето от нас умението ни да изграждаме екипи идва от свързването и воденето на лични и служебни срещи. Сега, обаче, събиранията са предимно виртуални. Екипите се събират бързо и също толкова бързо се променят. Когато пандемията отшуми, структурата на екипите ще бъде много променена. Въпреки това, тяхната стойност независимо от конфигурацията, никога няма да избледнее. Остава въпросът как лидерите могат да изграждат екипи в света след пандемия?
Въпреки всички промени в нашия свят и работни места, ние все още трябва да се доверяваме един на друг – сега повече от всякога. Това е доверието, което превръща група хора в успешен, високопроизводителен екип.
Вашите екипи демонстрират ли доверие един в друг? Отделете малко време и помислете за това: хората координират ли се, сътрудничат ли си? Координацията изисква просто споделяне на информация, но не изисква непременно доверие. Сътрудничеството изисква малко повече доверие, за да се изгради форма на консенсус – изисква диалог, генериране на идеи и по-силно представяне, но оставя неизползвани възможности зад себе си. В сътрудничество с високо доверие всеки внася опит в проекти и те измислят как да се съберат. Екипите се допълват взаимно. Този вид доверие, обаче, не е лесно да се създаде, особено когато хората не са заедно, защото не могат да видят социалните сигнали. Ето три конкретни действия, които трябва да предприемете, независимо дали вашите екипи се срещат лично или виртуално.
Покажете, че ви е грижа
Първо, независимо от нашата роля, трябва да покажем, че ни е грижа. Отдавна вярвах, че демонстрирането на компетентност е най-бързият начин за изграждане на доверие. Но след пандемията започнах да вярвам, че демонстрирането на характер може да е по-бързо. Като се фокусираме върху грижата, принадлежността, съпричастността, слушането и състраданието, ние помагаме на хората да се чувстват уважавани, ангажирани и ценени.
Опитайте това: Проведете кратък разговор преди следващата си среща, в който питате човек от екипа си: "Хей, може ли да се срещнем 10 минути по-рано? Просто искам да се регистрирам и да видя как си". Това показва интерес и приемане на другия човек, като разчиства пътя за различни гледни точки и оказва невероятен принос за екипа.
Декларирайте намерението си
Не предполагайте, че хората знаят защо правите това, което правите. Декларирайте намерението си. Кажете на участниците в групата върху какво работите и защо. Обяснете своя дневен ред и мотив. Бъдете прозрачни.
Когато не посочите „защо“ зад „какво“, членовете на екипа са оставени да гадаят „защо“ и в най-лошия случай те проектират страховете си. Обърнете внимание на техните притеснения. Бъдете наясно с това, което знаете и какво все още предстои да се определи. Когато не знаете нещо, кажете им. Използвайте истинска комуникация, за да повлияете активно на това как другите хора виждат и тълкуват вашето поведение.
Разширете доверието
Не можете да принудите никого да ви вярва. Но можете да му/й дадете добра причина да започнат, като първо им се доверите. Джим Кузес и Бари Познър в тяхната книга "Истината за лидерството" описват как, когато Гейл Макгавърн станала новият президент и главен изпълнителен директор на Националния червен кръст, тя обиколила нацията, представяйки се на регионалните лидери на организацията. Когато на една от тези срещи я попитали директно "Можем ли да ви се доверим?", отговорът на Гейл бил "Не мога да отговоря на това вместо вас, но позволете ми да ви кажа, че вярвам на всеки един от вас".
Започнете отношения на доверие, като водите в разширяване на доверието към други хора. Например, някои от вашите служители може да работят от вкъщи. Вместо да приемате, че не работят или инвестирате сериозно в софтуер за наблюдение, изградете ясни очаквания и процес на отчетност за посрещането на тези очаквания. След това кажете на хората си, че им се доверявате да свършат работата. Истински съвместните екипи са в състояние да бъдат прозрачни по отношение на собствеността и отчетността. И така, как да изградите екип в света след пандемията? Демонстрирайте доверие. Разширете доверието. Започнете с доверие.
Източник: Стивън М. Р. Кови, съосновател на Franklincovey's global trust practice, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.