Добре дошли в икономиката на служителите!

Добре дошли в икономиката на служителите!

Все повече стават хората, които не са склонни на компромиса да продължат да работят там, където има разминаване с техните ценности и кариерни цели. Това принуждава много бизнес лидери да преоценят своята култура на работното място, за да разберат какво наистина искат техните служители, така че да останат да работят при тях, а не да отидат при конкуренцията. Добре дошли в икономиката на служителите!

Добра отправна точка за повишаване на задържането на персонала е да се насърчи работна среда, богата на психологическа безопасност. Изследванията показват, че когато лидерите насърчават култура на безопасност, където служителите са свободни да говорят, да дават обратна връзка и да искат помощ, това води до по-добри резултати. Когато липсва психологическа безопасност, е налице страх. А страхът е пагубен за постигането на пълния потенциал на екипа. Вашите служители просто не могат да бъдат ангажирани или иновативни, когато се страхуват. Ако служителите работят в култура на страх и сплашване в момента, можете да се обзаложите, че няма да споделят на своя мениджър от какво се нуждаят, за да работят по-добре.

Ето три неща, които служителите няма да ви кажат, но точно те могат да увеличат задържането на качествените хора във вашата компания, пише Марсел Швантес за Inc.com. 

Те ​​се нуждаят от цел в работата си 

В проучването на Atlassian "State of Teams" участват над 1000 американски работници от различни индустрии, за да се получи представа за текущото състояние на здравето на екипа. Според резултатите 49% от работниците страдат от ниски нива на енергия, казвайки, че не извличат смисъл или цел от работата си.

Докато компаниите често гледат на неща като приходи и продажби като показатели за успех, целенасочените бизнеси имат ясна визия за "защо" зад бизнеса. Това позволява на членовете на екипа да се чувстват по-свързани с работата, която вършат, и осигурява ясно разбиране на мотивацията зад всяко бизнес решение.

Също така доста често отдалечените работници остават извън цикъла, защото не присъстват физически на работното си място в офиса. Но точно като традиционните служители в офиса, работниците от разстояние искат ясни очаквания за работата и достъпа до информация. Ключът е да ги накарате да се чувстват ценени, а не забравени, като им възлагате повече отговорност, която им дава цел и добавя смисъл към тяхната работа и кариерно развитие.

Те се нуждаят от баланс между работа и личен живот 

Компаниите, които се опитват да привлекат таланти на фона на "Голямата оставка", ще трябва да предложат още по-гъвкав подход към работата. Новите служители през 2022 г. ще търсят организации, които предлагат гъвкавост за създаване на работни графици, които отговарят на нуждите им от начина на живот. Очаквайте да видите повече организации, които се диференцират около предлаганите от тях гъвкави начини на работа.

Те трябва да се чувстват свързани 

Пандемията донесе със себе си увеличаване на самотата. В скорошно проучване 36% от респондентите съобщават, че се чувстват самотни "често" или "почти през цялото време или през цялото време".

За да намалят самотата в често изолирания отдалечен свят, лидерите трябва да насърчават възможно най-много връзката и сътрудничеството с хората от екипа (това обаче не означава, че трябва да планирате повече срещи, което всъщност би довело до претоварване от срещи и дигитална умора).

Подпомагането на служителите да се чувстват свързани означава насърчаване на среда, в която се чувстват сякаш принадлежат към семейство. Основният начин да направите това е да започнете да оценявате служителя като цялостна личност.

Добра отправна точка за обръщане на разединяването и изолацията е лидерите да изграждат общност. Това означава насърчаване на чувството за принадлежност и връзка за всички членове на екипа и наблягане на екипната работа. И накрая, изграждането на общност означава оценяване на различията на другите - различни силни страни, изрази, идеи, личности и гледни точки.

Когато хората се чувстват свързани в култура на принадлежност и споделени ценности, те са по-щастливи и по-ангажирани в своята работа и са щастливи да разкажат на другите къде работят и защо работят там. 

Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ