Време ли е за това пътуване?
Повечето амбициозни предприемачи, които познавам, просто чакат някоя уникална идея да ги удари и да даде старт на новото им начинание, чрез което ще постигнат финансова независимост и може би дори ще променят света. За съжаление, тези цели често се изключват взаимно и фокусирането върху грешните цели няма да ви донесе този бизнес успех и удовлетворение, за които жадувате.
В ролята ми на ментор на млади предприемачи, винаги препоръчвам първо да разгледате внимателно собствените си ценности и приоритети, преди да се впуснете във всяко ново начинание като основател, казва Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. Той посочва неговия списък със 7 ключови въпроса, които всеки трява да си зададе, за да насочи усилията си към бизнес, който ще му донесе повече признание и уважение, отколкото болка.
1. Кога е най-подходящият момент за това пътуване?
Времето е от решаващо значение за всяко стартиране. Познавам твърде много, които са се провалили поради неизпълнени семейни ангажименти, липса на подготовка или здравословни проблеми. Разбира се, ако изчакате идеалното време, може никога да не започнете. Препоръчвам първо да придобиете бизнес опит, да изградите отношения и да управлявате риска, съветва Цвилинг.
Някои съветници препоръчват най-доброто време за стартиране веднага след академичното обучение или дори по-рано, но намирам, че истинският бизнес опит, може би много години в бизнеса, е най-доброто образование за реалностите на бизнеса, текущите инструменти и процеси, посочва той.
2. Трябва ли да започна сам или първо да събера екип?
За мен тестът за един лидер или идея е дали можете да убедите други хора, а може би и съосновател, да се присъединят към вас в търсенето. Бизнесът никога не е самостоятелна операция. Имате нужда от допълнителни умения за маркетинг, финанси и операции. Ако не намерите хора, може да нямате бъдеще.
3. Вашият приоритет паричната възвръщаемост ли е или подпомагането на другите?
Само вие знаете дали можете да намерите страст в създаването на следващата Amazon или да доставите радост на страдащите хора. Често чувам, че хората, които са спечелили много пари, все още не са щастливи и им се иска да са поели по друг път. Помислете два пъти, преди да се заемете с бизнес.
Печеливша стратегия днес е да комбинирате тези цели, като отделите част от печалбата си за по-висша кауза. Например обувките TOMS първи се съгласиха да дарят чифт обувки на нуждаещите се от всеки продаден чифт. Възвръщаемостта беше далеч по-голяма от цената на дарените обувки, подчертава авторът на статията.
4. Разчитам ли на собствени ресурси или търся инвеститори?
Bootstrapping винаги е чудесна алтернатива, тъй като можете да запазите пълната собственост и да вземате всички свои собствени решения. И все пак откривам, че повечето от нас нямат финансови средства за тази опция, така че трябва да споделяме собствения капитал, контрола и възнаграждението и да разчитаме на финансиране от семейството, приятелите и професионалните инвеститори.
5. Как да възлагам отговорности и обезщетение?
Обикновено хората, които са способни и желаят да се присъединят към стартъп, особено за ключова роля, очакват да получат реален капитал, ако не и най-високото парично обезщетение. Нужна е истинска работа и умения от ваша страна, за да наемете подходящите хора на правилните роли. Приятелите и семейството не трябва да бъдат вашето решение.
6. Какво бих предпочел - местен бизнес или глобално предприятие?
Ако нивото на комфорт е местно и не харесвате прекалено сложността, тогава малък успешен бизнес ще ви служи добре. Ако целта ви е да се състезавате с Джеф Безос, тогава бъдете готови да управлявате хиляди локации и служители по целия свят, както и всички проблеми, които ще дойдат при експоненциален растеж.
7. Какво виждате - стратегия за наследство и изход?
Някои хора харесват предизвикателствата при изграждането на продукт и създаването на компания, след което го правят отново, докато други очакват с нетърпение да разширят бизнеса и да управляват световно публично предприятие. Вашето наследство може да е наследство на сериен предприемач или индустриален гигант и световен лидер.
Например, Ричард Брансън се радва на удовлетворението от инициирането на иновативни стартиращи фирми и възнаграждаването на силните членове на екипа. Неговата Virgin Group сега обхваща над 400 компании и наследството му като лидер е гарантирано.
Неразпознаването на тези дилеми рано струва на много предприемачи здравия разум, както и бизнеса му. Всички ние имаме силни и слаби страни и се ръководим от различни ценности и очаквания. Само вие можете да превърнете тези въпроси и свързаните с тях решения във вашето конкурентно предимство, както и в удовлетворяващи резултати. По-лесно е да зададете посоката си по-рано, отколкото да я промените по-късно.
Източник: Мартин Цвилинг, основател и СЕО на Startup Professionals, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.