10 години с мисъл и грижа към хората и природата
Нашата стратегия за устойчив бизнес намира отражение във всяка от дейностите ни, казва Елица Георгиева, ръководител „Корпоративни комуникации“ в „Лидл България“
- Какъв е „зеленият отпечатък“ на „Лидл България“ за изминалите 10 години, откакто компанията е на пазара у нас?
- Зеленият отпечатък на всяка компания има две различни измерения – първото и най-важното е, доколко всяка от политиките, свързани с ежедневната дейност на компанията, е съобразена с устойчивото развитие. Едва след това идва второто, надграждащо направление, което са специалните инициативи и кампании, свързани със зелени каузи. Ние в Lidl държим действията да предхождат думите. Затова от самото начало се стремим с всичко, което правим – от продуктите, които предлагаме, през логистиката и начина, по който изграждаме бизнеса, до каузите, които подкрепяме – да работим с отговорност и устойчивост. Не вярваме в еднократни, а в ежедневни и целенасочени усилия. Именно те водят до един цялостен ефект – нашия зелен отпечатък.
- Как ежедневните процеси във вашия бизнес са насочени към опазване и грижа за околната среда?
- „Лидл България“ следва своята стратегия за устойчив бизнес, която намира отражение във всяка от дейностите ни. Компанията се стреми да генерира печалба по отговорен и устойчив начин, съвместим с грижата за околната среда и социалната действителност. Осъзнаваме, че въздействията на бизнеса ни не се ограничават само до собствените ни операции, а имат отражение по цялата верига на доставки. Затова нашата цел е да минимизираме негативните влияния и да увеличаваме позитивните. Примерите са стотици, но ще спомена само някои от тях, които дават ясна представа за начина, по който мислим и действаме. Суровините безспорно са един от най-важните фактори в нашия сектор, затова работим целенасочено и постоянно в посока устойчив асортимент с най-добро съотношение качество – цена. От 2018 г. въведохме изискването всички наши доставчици на плодове и зеленчуци да бъдат сертифицирани по световния стандарт за качество GLOBAL G.A.P. Следваме ангажимента за устойчиво закупуване на риба, миди, ракообразни, както и на кафе, какао, чай, палмово масло, соя, цветя, растения и целулоза, като поставените от нас цели в тази посока са със задължителен характер за всички производители, с които работим. Подкрепяме и отговорното отглеждане на животните. Ангажирали сме се до края на 2025 г. да премахнем напълно от нашия асортимент пресните яйца от клетъчно отглеждани кокошки, както и от съдържащите ги продукти. Гордеем се, че предлагаме единственото на българския пазар прясно месо и риба, сертифицирани от световния лидер в контрола на храни SGS. Другата важна област е строителството, където инвестираме постоянно в енергийна ефективност и оптимизиране на ресурсите. От началото на 2019 г. всички наши магазини са със сертификат за зелено строителство EDGE. Това означава, че всеки обект потребява минимум 20% по-малко електрическа енергия, 20% по-малко вода и 20% по-малко енергия, вложена в материали, в сравнение със стандартна сграда.
- А какви са действията ви в посока редуцирането на пластмаса – една особено популярна тема през последните години?
- На глобално ниво през 2018 г. Schwarz Gruppe, част от която е нашата компания, стартира стратегията REset Plastic за намаляване на пластмасата. Lidl също има важен принос за нейното изпълнение. Следваме цялостна стратегия с фокус намаляване на количеството използвана пластмаса и като част от нея си поставихме две амбициозни цели, по които вече работим активно – да намалим с 20% използваната пластмаса в опаковките на продукти собствена марка до 2025 г., както и 100% от пластмасовите опаковки на продуктите ни собствена марка да са рециклируеми. Вече пуснахме на пазара нови тарелки за прясно месо, които запазват същата свежест и дълготрайност на продуктите, но намаляват с до 16% използваната пластмаса на опаковка. Клиентите ни ще ги познаят по логото „Опаковано с грижа за природата – опаковано отговорно“. Освен промяната в продуктовия дизайн на опаковките все повече стоки от нехранителния ни асортимент съдържат рециклирана пластмаса. Сред последните примери са спортни обувки на нашата марка Crivit, зимни якета и други артикули.
- Какви други зелени социалноотговорни проекти и каузи предвиждате?
- Само преди броени седмици стартирахме една нова инициатива – „Без разхищение – с голямо намаление“, която допринася за ограничаване на разхищението на храна, а оттам и на природни ресурси. „Лидл България“ е първата хранителна верига у нас, която започна подобна кампания, като въведохме цялостен процес за своевременно намаляване на цените на хранителни продукти с наближаваща дата на изтичане на срока им на годност. На специално обозначените места с „Без разхищение – с голямо намаление“ в нашите магазини клиентите ще могат да открият намалените продукти, напълно годни за консумация. Правим инициативата с подкрепата на Българската хранителна банка, с която успешно си партнираме от 2017 г. От традиционните ни зелени каузи ще продължим с една от любимите ни инициативи „Дай шанс на Балканката“, благодарение на която за 7 години заедно със сдружение „Балканка“ сме зарибили българските реки с 380 хил. балкански пъстърви. В най-голямата ни социалноотговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“ също ще поставим фокус върху инициативи, свързани със зелени каузи. За 10 години на българския пазар компанията ни е реализирала десетки стойностни проекти и и е вложила над 5 милиона лева в социално-отговорни инициативи и дарения. Само с „Ти и Lidl за по-добър живот“ сме достигнали до над 25 000 преки и около 150 000 непреки ползватели на проектите, реализирани в рамките на инициативата. За мен и моя екип тези числа са много важни, защото показват реалното отношение на компанията към околната среда и обществото. А всички тези хора, до които по един или друг начин достигаме, осмислят още повече работата ни.
Нина Павлова. Интервюто е публикувано в бр.10/20 г., който все още може да бъде намерен на пазара
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.