10 години с мисъл и грижа към хората и природата

10 години с мисъл и грижа към хората и природата

Нашата стратегия за устойчив бизнес намира отражение във всяка от дейностите ни, казва Елица Георгиева, ръководител „Корпоративни комуникации“ в „Лидл България“

- Какъв е „зеленият отпечатък“ на „Лидл България“ за изминалите 10 години, откакто компанията е на пазара у нас?

- Зеленият отпечатък на всяка компания има две различни измерения – първото и най-важното е, доколко всяка от политиките, свързани с ежедневната дейност на компанията, е съобразена с устойчивото развитие. Едва след това идва второто, надграждащо направление, което са специалните инициативи и кампании, свързани със зелени каузи. Ние в Lidl държим действията да предхождат думите. Затова от самото начало се стремим с всичко, което правим – от продуктите, които предлагаме, през логистиката и начина, по който изграждаме бизнеса, до каузите, които подкрепяме – да работим с отговорност и устойчивост. Не вярваме в еднократни, а в ежедневни и целенасочени усилия. Именно те водят до един цялостен ефект – нашия зелен отпечатък.

- Как ежедневните процеси във вашия бизнес са насочени към опазване и грижа за околната среда?

- „Лидл България“ следва своята стратегия за устойчив бизнес, която намира отражение във всяка от дейностите ни. Компанията се стреми да генерира печалба по отговорен и устойчив начин, съвместим с грижата за околната среда и социалната действителност. Осъзнаваме, че въздействията на бизнеса ни не се ограничават само до собствените ни операции, а имат отражение по цялата верига на доставки. Затова нашата цел е да минимизираме негативните влияния и да увеличаваме позитивните. Примерите са стотици, но ще спомена само някои от тях, които дават ясна представа за начина, по който мислим и действаме. Суровините безспорно са един от най-важните фактори в нашия сектор, затова работим целенасочено и постоянно в посока устойчив асортимент с най-добро съотношение качество – цена. От 2018 г. въведохме изискването всички наши доставчици на плодове и зеленчуци да бъдат сертифицирани по световния стандарт за качество GLOBAL G.A.P. Следваме ангажимента за устойчиво закупуване на риба, миди, ракообразни, както и на кафе, какао, чай, палмово масло, соя, цветя, растения и целулоза, като поставените от нас цели в тази посока са със задължителен характер за  всички производители, с които работим. Подкрепяме и отговорното отглеждане на животните. Ангажирали сме се до края на 2025 г. да премахнем напълно от нашия асортимент пресните яйца от клетъчно отглеждани кокошки, както и от съдържащите ги продукти. Гордеем се, че предлагаме единственото на българския пазар прясно месо и риба, сертифицирани от световния лидер в контрола на храни SGS.  Другата важна област е строителството, където инвестираме постоянно в енергийна ефективност и оптимизиране на ресурсите. От началото на 2019 г. всички наши магазини са със сертификат за зелено строителство EDGE. Това означава, че всеки обект потребява минимум 20% по-малко електрическа енергия, 20% по-малко вода и 20% по-малко енергия, вложена в материали, в сравнение със стандартна сграда.

- А какви са действията ви в посока редуцирането на пластмаса – една особено популярна тема през последните години?

- На глобално ниво през 2018 г. Schwarz Gruppe, част от която е нашата компания, стартира стратегията REset Plastic за намаляване на пластмасата. Lidl също има важен принос за нейното изпълнение. Следваме цялостна стратегия с фокус намаляване на количеството използвана пластмаса и като част от нея си поставихме две амбициозни цели, по които вече работим активно – да намалим с 20% използваната пластмаса в опаковките на продукти собствена марка до 2025 г., както и 100% от пластмасовите опаковки на продуктите ни собствена марка да са рециклируеми. Вече пуснахме на пазара нови тарелки за прясно месо, които запазват същата свежест и дълготрайност на продуктите, но намаляват с до 16% използваната пластмаса на опаковка. Клиентите ни ще ги познаят по логото „Опаковано с грижа за природата – опаковано отговорно“. Освен промяната в продуктовия дизайн на опаковките все повече стоки от нехранителния ни асортимент съдържат рециклирана пластмаса. Сред последните примери са спортни обувки на нашата марка Crivit, зимни якета и други артикули.

- Какви други зелени социалноотговорни проекти и каузи предвиждате?

- Само преди броени седмици стартирахме една нова инициатива – „Без разхищение – с голямо намаление“, която допринася за ограничаване на разхищението на храна, а оттам и на природни ресурси. „Лидл България“ е първата хранителна верига у нас, която започна подобна кампания, като въведохме цялостен процес за своевременно намаляване на цените на хранителни продукти с наближаваща дата на изтичане на срока им на годност. На специално обозначените места с „Без разхищение – с голямо намаление“ в нашите магазини клиентите ще могат да открият намалените продукти, напълно годни за консумация. Правим инициативата с подкрепата на Българската хранителна банка, с която успешно си партнираме от 2017 г. От традиционните ни зелени каузи ще продължим с една от любимите ни инициативи „Дай шанс на Балканката“, благодарение на която за 7 години заедно със сдружение „Балканка“ сме зарибили българските реки с 380 хил. балкански пъстърви. В най-голямата ни социалноотговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“ също ще поставим фокус върху инициативи, свързани със зелени каузи. За 10 години на българския пазар компанията ни е реализирала десетки стойностни проекти и и е вложила над 5 милиона лева в социално-отговорни инициативи и дарения. Само с „Ти и Lidl за по-добър живот“ сме достигнали до над 25 000 преки и около 150 000 непреки ползватели на проектите, реализирани в рамките на инициативата. За мен и моя екип тези числа са много важни, защото показват реалното отношение на компанията към околната среда и обществото. А всички тези хора, до които по един или друг начин достигаме, осмислят още повече работата ни.

Нина Павлова. Интервюто е публикувано в бр.10/20 г., който все още може да бъде намерен на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Столичният градски транспорт на протест, утре може да спре
Зеленски: Всеки руски военнопрестъпник трябва да бъде изправен пред правосъдието, включително и Путин
Районните кметове и общинарите, напуснали ПП: Отказваме да бъдем част от схеми
Още двама напускат "Продължаваме промяната"
Бирени брандове доминират в Топ 50 най-ценни марки на Мексико
Акциите на Nvidia достигна рекордно високо ниво, анализаторите прогнозират „Златна вълна“ за AI
Директорът на ЦРУ заяви, че ядрените обекти на Иран са „сериозно повредени“
Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат